LINQ sluit wereldwijde joint venture overeenkomst Ericsson

Datum nieuwsfeit: 23-10-2000
LINQ sluit wereldwijde joint venture overeenkomst met Ericsson

LINQ heeft een wereldwijde joint venture overeenkomst gesloten met de Zweedse telecom-marktleider Ericsson. De overeenkomst heeft betrekking op het gezamenlijk in de markt zetten, verkopen en implementeren van LinqMobilizer en LinqPortal in Zweden, de overige Scandinavische landen, Europa en Australië. Doordat alle LINQ producten WAP ondersteunen, betekent de overeenkomst voor de telecomgigant dat hij toegang krijgt tot WAP services die momenteel nog nergens verkrijgbaar zijn.

Bedrijfsinformatie tools
"Op de wereldmarkt is Ericsson een erkende grootmacht, en samen kunnen we voorzien in de toenemende behoefte van grote bedrijven om hun medewerkers via hun telefoons te kunnen voorzien van tools en belangrijke bedrijfsinformatie," aldus Michael Mandahl, algemeen directeur van LINQ. "De overeenkomst betekent uiteraard ook een erkenning van LINQ en de kwaliteit van onze producten."

LinqMobilizer
De overeenkomst tussen LINQ en Ericsson Business Consulting betreft de softwareproducten LinqMobilizer en LinqPortal. Alle services en applicaties van deze producten bieden WAP-support. LinqMobilizer geeft gebruikers van WAP telefoons directe toegang tot e-mail, agenda's, to-do lijsten en andere tools die normaal gesproken onderdeel zijn van Microsoft Outlook - rechtstreeks via hun eigen mobiele telefoon. Dankzij een speciale functie kan een overzicht van de dagplanning op het display worden opgeroepen. E-mail werkt net als op kantoor. Bovendien kunnen Word attachments onmiddellijk in het telefoondisplay worden gelezen. Via het netwerk of een faxmachine kunnen gebruikers ook nog printen. De agenda met het dagelijkse activiteitenoverzicht kan worden gebruikt om vergaderingen in te plannen, uitnodigingen te versturen of een via e-mail ontvangen uitnodiging direct te aanvaarden.

LinqPortal
Bij de overeenkomst is ook LinqPortal betrokken: een familie van bedrijfsportals. Een bedrijfsportal brengt alle benodigde informatie en tools bij elkaar op één plek. Zo is de informatie dus niet versnipperd over het intranet, in allerlei verschillende databases en op meerdere systemen. Een portal kan worden aangepast aan de specifieke behoeften van alle individuele medewerkers. Vanaf hun persoonlijke portal kunnen zij toegang krijgen tot de specifieke informatie die ze nodig hebben om hun dagelijkse taken te kunnen uitvoeren. Zo gaat er niet nodeloos tijd verloren aan het zoeken naar informatie.

Meer over LINQ
LINQ ontwikkelt, verkoopt en implementeert bedrijfsportals. Het bedrijf is opgericht in 1996 en heeft vandaag de dag ruim 300 medewerkers, verdeeld over acht vestigingen in heel Europa. LINQ heeft een aantal wereldwijde partners. Nadere informatie over LINQ is te vinden op www.linq.com.

Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met:

Siegrid Hampsink
Marketing Coördinator Benelux