Mitsubishi en Nissan samen in vorkheftrucks

Datum nieuwsfeit: 23-10-2000

MCFE B.V.

Mitsubishi en Nissan samen in vorkheftrucks

23 oktober 2000, Mitsubishi Heavy Industries, Ltd, (MHI, President: Takashi Nishioka) en Nissan Motor Co., Ltd. (President: Carlos Ghosn) hebben een akkoord bereikt over samenwerking op een groot aantal onderdelen van hun vorkheftruck aktiviteiten, inclusief de gezamenlijke ontwikkeling van nieuwe modellen, gemeenschappelijke levering van produkten en gezamenlijke onderdelen voorziening. De verbintenis van de twee bedrijven heeft tot doel hun concurrentievermogen in zowel de thuis- als de overzeesche markt te versterken.
De twee bedrijven zullen, als onderdeel van het akkoord, onmiddellijk beginnen met bepaalde gezamenloijke aktiviteiten.

De drie hoofd onderdelen waarover de beide bedrijven overeenstemming hebben bereikt zijn:

1 De gezamenlijke ontwikkeling van nieuwe modellen
2 Gemeenschappelijke levering van produkten
3 Gezamenlijke onderdelen voorziening

De kern van het akkoord betreft de gezamenlijke ontwikkeling van nieuwe modellen. In eerste instantie zal worden begonnen met de ontwikkeling van 1-3 ton klasse, motor gedreven vorkheftruck modellen. De ontwikkelde modellen zullen wereldwijd worden geleverd via het distributie netwerk van elk afzonderlijk bedrijf. De beide ondernemingen gaan ervan uit dat de aktiviteiten zullen bijdragen aan de bedrijfsresultaten van een ieder maar ook hun beider positie als industrie-leider zal versterken door de ontwikkeling van modellen voor de 21ste eeuw waarin beider technologieen zijn geintegreerd.

Een ander belangrijk doel van de samenwerking is de gemeenschappelijke levering van produkten, waardoor beide bedrijven in staat zullen zijn elkaars produkten-lijn aan te vullen, en hun struktuur te versterken teneinde beter aan de klantenbehoefte te kunnen voldoen. De beide bedrijven zullen ook de gezamenlijke onderdelenvoorziening ter hand nemen zowel ten behoeve van bestaande-als toekomstige modellen, om zodoende hun kosten te reduceren.

De twee bedrijven zijn tevens overeengekomen bij voortduring ook andere mogelijkheden tot samenwerking te onderzoeken, als aanvulling op hetgeen reeds werd overeengekomen.

In de vorkheftruck industrie, heeft een wereldwijde reorganisatie voortgang geboekt en is de internationale concurrentie steeds heviger geworden. Door de krachten van twee bedrijven te bundelen, zullen wij in staat zijn hoog-kwalitatieve, concurrerende produkten te leveren die voldoen aan de wensen van onze klanten, zegt de heer Masanori Hirose, Managing Director van het hoofdkantoor van Mitsubishi Heavy Industries, verantwoordelijk voor de divisie General Machinery & Special Vehicles. Door de hefboomwerking van deze samenwerking, hopen wij op de wereldmarkt een leidende positie te vestigen, voegt hij toe.

Noot voor redacties