Verslag EVP/RSF Seminar in Sofia

Datum nieuwsfeit: 23-10-2000

Persbericht drs Wim van Velzen

EVP/RSF Seminar in Sofia

Op 20 en 21 oktober 2000 vond in Sofia een seminar plaats van de EVP in samenwerking met de Robert Schuman Foundation met de titel "Possiblities for Positive Change in South Eastern Europe". Voorzitters van dit seminar waren Wim van Velzen, vice-voorzitter van de EVP, Nadezhda Mihailova, minister van Buitenlandse Zaken van Bulgarije en tevens ook vice-voorzitter van de EVP, en Horst Langes, voorzitter van de Robert Schuman Foundation. Onder de deelnemers aan dit seminar bevonden zich verschillende vooraanstaande politici uit Roemenië, Macedonië, Griekenland, Bulgarije en Joegoslavië. Opvallend was de aanwezigheid van enkele Servische politici, die voor het eerst een politieke bijeenkomst buiten hun land bijwoonden en verslag uitbrachten over de situatie in hun land.