Politiebericht Hollands Midden

Afkomstig van: Sjoerd van Andel
Datum: 24 oktober 2000

Kop-staart-botsing Noordwijk
Op maandag 23 oktober ontstond rond 13.30 uur op de Van Panhuysstraat een kop-staart-botsing waarbij drie auto's waren betrokken. Een 45-jarige automobilist uit Noordwijk reed achterop de auto van 33-jarige Haagse. Deze kwam daarna tegen een auto van een 28-jarige man uit Vught. Beide laatste automobilisten stonden voor de rotonde te wachten om in te voegen . De Haagse is met nekklachten overgebracht naar het LUMC.

Automobilist laat fietser niet voor gaan Noordwijk
Doordat een 66-jarige Noordwijkse automobiliste maandag 23 oktober rond 14.25 uur op de Huis ter Duinstraat bij het afslaan vergat een tegemoetkomende fietser voor te laten gaan onstond tussen beide een aanrijding. De fietser, 52-jarige man uit Noordwijk, liep daarbij onder meer gekneuse ribben op. Hij is overgebracht naar het Diaconesseziekenhuis in Leiden.

Printerdieven aangehouden Hillegom
De politie hield dinsdag 24 oktober rond 02.00 uur op de Heereweg een 17-jarige Lissenaar en een 16-jarige Lisserbroeker aan. Beide personen worden verdacht van diefstal vanuit bouwketen op het bouwterrein aan de Arnoudstraat. De diefstal was kort voor de aanhouding gepleegd. Bij de aanhouding waren ze nog in het bezit van een printer, werkkleding en bouwhelmen. Beide verdachten zijn aangehouden.

Pillen gevonden? Naar het politiebureau Voorschoten
De politie roept kinderen en andere buurtbewoners van de Voorschotense wijk Bijdorp op om, wanneer zij nog pillen vinden, deze bij het politiebureau in te leveren. Maandagmiddag vonden een aantal kinderen een grote partij van duizenden pillen bij het speelveldje aan de Zwaluwweg en het Roerdomperf. De roze pilletjes diclofenac waren verpakt in bruine potjes die weer in een witte zak zaten. Ook de gemeentelijke vuilophaaldienst had bij het inzamelen een grote zwarte ton opgehaald met daarin een grote hoeveelheid dergelijke pillen. In totaal werden 160.000 pillen gevonden. Het is niet uit te sluiten dat in de wijk nog pillen worden gevonden. De pillen zijn bedoeld als ontstekingsremmers. Bij ondeskundig gebruik bestaat een risico voor de volksgezondheid. Bij inname van meer dan vijf stuks kan duizeligheid en misselijkheid, of erger, optreden. Bij de politie zijn nog geen incidenten gemeld van verkeerd gebruik van de roze pilletjes. De politie is een onderzoek begonnen naar de herkomst van de pillen.

Fietsers gebotst Leiden
Maandagochtend 23 oktober zijn op de kruising van het Schuttersveld met het Stationsplein twee fietsers met elkaar in botsing gekomen. Dit gebeurde rond 09:40 uur toen een 27-jarige vrouw uit Alphen aan den Rijn van het Schuttersveld linksaf richting station fietste. Ze werd bij het linksaf slaan in de linkerflank gereden door een vrouw die kennelijk wilde inhalen. De Alphense kwam ten val. Hoewel zij en de andere fietser nog wel met elkaar gesproken hebben, is de onbekend gebleven vrouw doorgefietst. Met een door een getuige bestelde ambulance is de vrouw uit Alphen, die aan de val een pijnlijk bekken overhield, voor controle naar het LUMC gebracht. De politie doet een oproep aan de onbekend gebleven vrouw, om zich alsnog bij de politie te melden. Het telefoonnummer is (0900) 8844.

Aanrijding Leiden
Een 76-jarige man uit Leiden is maandag 23 oktober 12:30 uur op de Churchilllaan met de auto achterop een autobus gereden. Toen de bus remde, reageerde de man te laat. Hij botste achterop de bus en liep daarbij een hoofdwond op. Met de ambulance is de Leidenaar voor behandeling naar het Diaconessenhuis gebracht.

Niet beroofd Leiden
Een onbekende jongen heeft maandagmiddag 23 oktober in de Wielmakersteeg geprobeerd de boodschappentas te stelen van een 86-jarige vrouw. De vrouw had juist op het Levendaal wat boodschappen gedaan. In de Wielmakersteeg probeerde omstreeks 16: 30 uur een jongen van een jaar of 10 haar tas uit haar handen te rukken. Twee bouwvakkers schoten de vrouw te hulp, waarop het ventje het op een lopen zette. De vrouw heeft aangifte gedaan. De politie zal de bouwvakkers benaderen voor een goed signalement van de jonge rover.

Man steelt fles drank Alphen aan den Rijn De politie heeft maandag 23 oktober rond 12.30 uur een 34-jarige man uit Alphen aan den Rijn aangehouden vanwege diefstal met geweld. De man had een fles drank gestolen uit een winkel aan de Provinciepassage. Hij werd daarbij betrapt door personeel. Een personeelslid werd door hem geslagen toen zij hem tegen probeerde te houden. Met de hulp van andere personeelsleden en enkele klanten kon de man worden aangehouden en overgedragen aan de politie.

Meisje van steiger gevallen Gouda
Een 10-jarig meisje is maandag 23 oktober rond 17.00 uur van een steiger gevallen. Zij heeft vermoedelijk nek- en rugletsel. Het meisje was op de steiger geklommen die voor haar woning stond. Zij is vermoedelijk van een hoogte van 2 tot 3 meter gevallen.

Man beroofd van spullen Gouda
Een 19-jarige man uit Gouda heeft aangifte gedaan van een beroving. De man liep op maandag 23 oktober rond 12.45 uur op de Estafetteweg toen hij werd aangesproken door een andere man. Die vroeg om een sigaret. Toen de Gouwenaar zei dat hij geen sigaretten had, werd hij door de man geschopt.Tijdens de daarop volgende schermusteling trok de aanvaller de jas van de Gouwenaar uit. Daarin zaten onder meer geld en een mobiele telefoon.

Diefstal uit woning Waddinxveen Een 60-jarige man heeft aangifte gedaan van diefstal uit zijn woning aan de Weidezoom. Vermoedelijk werd de inbraak gepleegd tussen zondag 22 oktober 22.30 uur en maandag 23 oktober 07.45 uur. De insluiper(s) wist(en) zich toegang tot de woning te verschaffen door gaten te boren in het raamkozijn. Weggenomen zijn een aantal schilderijen, een geldbedrag, klokken, een tas, leren jassen.

Diefstal uit woning Waddinxveen Een 52-jarige vrouw heeft aangifte gedaan van diefstal uit haar woning aan het Papaverveld. Vermoedelijk werd de inbraak gepleegd op maandag 23 oktober tussen 01.15 uur en 08.00 uur. De insluiper(s) wist(en) zich toegang tot de woning te verschaffen door middel van gaatjes boren. Weggenomen zijn een videorecorder en bankpassen. Uit een andere woning aan het Papaverveld werd eveneens ingebroken. Via dezelfde wijze kwam men de woning binnen. Een 37-jarige vrouw trof haar woning doorzocht aan. Weggenomen werd een portemonnee met bankpassen, CD's, een rijbewijs, een mobiele telefoon en een geldbedrag.

Mishandeling Boskoop
Een 17-jarige en een 18-jarige jongen uit Boskoop hebben aangifte gedaan van mishandeling door een 39-jarige man uit hun woonplaats. Deze laatste wordt ervan verdacht de twee zonder enige aanleiding te hebben geslagen en geschopt op de Dorpsstraat. Op zondag 22 oktober omstreeks 03.30 uur liep het tweetal met een andere vriend in de richting van de Dorpsstraat waar zij een groep mensen ruzie zag maken. Toen de 17-jarige probeerde de gemoederen te kalmeren, richtte de 39-jarige man zijn woede op de twee. De jongens liepen een pijnlijk gezicht op, één van hen hield tevens pijn aan een been.

Verkeerscontroles Krimpenerwaard Schoonhoven/Bergambacht/Lekkerkerk In het kader van 'Verkeerscontroles voor een veiliger Krimpenerwaard', het samenwerkingsproject tussen zeven wegbeheerders, Politie Hollands Midden en het Openbaar Ministerie, zijn op 18 oktober snelheidscontroles gehouden met behulp van de lasergun. De lasergun werd in Schoonhoven in de middaguren ingezet. Dat gebeurde op de Rotterdamseweg, Albert Plesmanstraat en de Beneluxlaan. De passanten hielden zich aan de maximum snelheid. In Bergambacht kregen vijf automobilisten een proces-verbaal omdat ze te hard reden. De controles werden tussen 17.45 en 18.45 uur uitgevoerd op de Lekdijk West. In Lekkerkerk stond de politie tussen 21.30 en 22.00 uur op de Tiendweg-West. Er werden geen overtredingen geconstateerd. Op de Kerkweg tussen 22.00 en 22.30 uur werden twee processen-verbaal uitgeschreven. Einde persberichten