Politiebericht Utrecht: district Lekstroom

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 24-10-2000

Politiebericht Utrecht: district Lekstroom, 09.50 uur
Tasroof mislukt

HOUTEN Op maandag 23 oktober hebben twee jongens getracht een fietser van zijn tas met daarin o.a. een laptop te beroven.

Omstreeks 14.45 uur fietste een man (leeftijd onbekend) uit Houten over de Oude Mereveldseweg, komende vanuit de richting van Lunetten en gaande in de richting van Houten. De man hield een met tas daarin o.a. een laptop in zijn hand. Hij hoorde dat er van achter hem een bromfiets naderde. Plotseling werd er hard aan zijn tas getrokken, waardoor de man ten val kwam. Hij zag dat de bromfiets werd bestuurd door een getinte jongen en dat achterop de brommer een blanke jongen zat.

De man liet de tas echter niet los, waarna de jongens op de brommer wegreden. Door de valpartij liep de man schaafplekken op zijn handen en armen op. Ook de fiets en de tas raakten beschadigd.

Veilig door de Lopikerwaard

NIEUWEGEIN De politie heeft in het kader van de actie `Veilig door de Lopikerwaard`op maandag 23 oktober op meerdere plaatsen controles uitgevoerd.

Bij de controle op de Batauweg kregen 11 bestuurders en een passagier een bekeuring van f 90,- voor het niet dragen van de autogordel.

Bij controles op de Hollandhaven en Structuurbaan werden 9 bestuurders bekeurd voor het niet dragen van de autogordel.