LogiGo.com en ING Bank starten financiële samenwerking

Datum nieuwsfeit: 24-10-2000

Woerden, 24 oktober 2000

LogiGo.com en ING Bank starten unieke financiële samenwerking voor de logistieke B2B markt

Afwikkeling van financiële transacties voor E-marktplaatsen vereenvoudigt online zaken doen

LogiGo.com maakte vandaag, op hun kantoor in Woerden, de lancering bekend van een unieke samenwerking met ING Bank. ING Bank treedt daarbij op als financiële dienstverlener voor alle online-transacties die via LogiGo.com tot stand komen. Het voordeel voor klanten van LogiGo.com is één financiële partner voor al hun betalingsverkeer met betalingsgarantie.

Deze unieke samenwerking betekent dat de dienstverlening van LogiGo.com (www.LogiGo.com) verder gaat dan alleen bemiddeling tussen vraag en aanbod van vrachtruimte voor de transportsector.

Betalingsvoordelen voor transporteurs en verladers Door de samenwerking met ING Bank kan LogiGo.com haar klanten financiële administratieve verwerking van transacties aanbieden. De facturering wordt overgenomen en klanten zijn verzekerd van betaling na afgifte van een onbetwist, erkend ontvangstbewijs (POD).

Zakendoen met één financiële instelling bespaart bedrijven tijd en geld voor hun transacties.

De samenwerking tussen LogiGo.com en ING Bank is Pan-Europees. In heel Europa kunnen verladers hun betalingen rechtstreeks op locale rekeningen voldoen. Dit bespaart hoge internationale transactiekosten.

Toegevoegde waarde
LogiGo.com beoogt door de samenwerking met ING Bank een toegevoegde waarde te bieden aan haar klanten, door het doen van financiële transacties makkelijker te maken. Douwe Mik, algemeen directeur van LogiGo.com zegt het volgende hierover: "Door onze klanten één aanspreekpunt te bieden, hoeven ze zich geen zorgen meer te maken te moeten zoeken naar verschillende bedrijven voor het vervoer van hun zendingen. We wilden een internationaal gestructureerd bedrijf opzetten met als belangrijkste kenmerk: dienstverlening op het gebied van facturering, risk- en cashmanagement. ING Bank was enthousiast over ons plan en besloot tot een samenwerking met ons. Het is één van de eerste stappen om de logistieke sector meer gestroomlijnd te krijgen".

Over LogiGo.com
LogiGo.com biedt een e-marktplaats met lage drempel waarop vervoerders en verladers in heel Europa dé juiste partners kunnen vinden voor hun goederen en diensten. Resultaat: optimaal gebruik van transportcapaciteit en goederenvervoer tegen een aantrekkelijke prijs. LogiGo.com biedt een toegevoegde waarde door naast bemiddeling tussen de marktpartijen ook een breed assortiment aan logistieke diensten te bieden. In eerste instantie richt LogiGo.com zich op het wegtransport en container trucking, in de nabije toekomst wordt het dienstenpakket uitgebreid met: verzekeringen, juridische zaken, douane afhandeling, opslag, dynamische routeplanning en tracking & tracing. Naast wegtransport is het productpakket op de langere termijn ook gericht op andere modaliteiten als zee- en luchtvracht.

Vooraanstaande partners
LogiGo.com werkt nauw samen met: Cambridge Technology Partners, Arthur Andersen, Booz·Allen & Hamilton. Deze bedrijven hebben ook een aandeel in de logistieke dienstverlener.

Naast partnerships met bovengenoemde bedrijven heeft LogiGo.com ook een uniek samenwerkingsverband met verladersorganisaties EVO en UPTR en Mainport Rotterdam.

Noot voor redacties