TANTAU maakt effectenhandel via WAP mogelijk

Datum nieuwsfeit: 24-10-2000
TANTAU maakt effectenhandel via WAP mogelijk voor klanten van Credit Suisse

Klanten van youtrade, de on-line service van de Zwitserse bank Credit Suisse, kunnen via WAP hun transacties uitvoeren op de beurzen van Frankfurt, New York en Zürich. Vereiste voor het gebruik van deze dienst is een rekening in Zwitserse franks, Amerikaanse dollars of euro's bij Credit Suisse in Zwitserland. Het Wireless Internet Platform van TANTAU vormt de basis voor de nieuwe dienst van youtrade. Een vooraanstaande Nederlandse bank overweegt eveneens op korte termijn het Wireless Internet Platform van TANTAU te implemeteren.

Austin, Texas/Voorschoten - 24 oktober 2000- De circa 23.000 huidige geregistreerde gebruikers van youtrade, de on-line effectenservice van Credit Suisse, kunnen met hun WAP-telefoons effecten verhandelen op de beurzen van Frankfurt, Zürich en New York. Het Wireless Internet Platform van TANTAU vormt de basis voor dit mobiele systeem dat aan hoge veiligheidsstandaarden voldoet. Credit Suisse selecteerde TANTAU als partner voor hun WAP-dienst omdat dit bedrijf de enige provider was die voldeed aan de gestelde criteria van vergelijkbaarheid, veiligheid en betrouwbaarheid en die is staat was om het systeem binnen de vastgestelde tijd in de huidige infrastructuur te integreren. Eén van de krachten van de opensysteemarchitectuur van het Wireless Internet Platform van TANTAU is het gemak waarmee het in bestaande systemen geïntegreerd kan worden. Het platform heeft diverse interfaces voor andere back-end toepassingen.

Met youtrade on WAP breidt Credit Suisse zijn WAP-dienst uit die in maart van dit jaar werd gelanceerd. Tot nu toe kon slechts toegang worden verkregen tot koersen, marktinformatie en grafieken van verhandelde effecten op de beurzen van Zürich, New York, Frankfurt en Milaan. Met de nieuwe WAP-dienst kunnen alle mobiele beleggers zelf dagelijks handelen op de beurs, ongeacht locatie en tijd. "Na de introductie van WAP-beursinformatieservice merkten wij dat onze klanten ook mobiel hun beurstransacties wilden uitvoeren. De enige vraag voor ons was: welke partner kiezen we? TANTAU was de ideale keuze: zij konden de WAP-gateway volgens onze vereisten uitbreiden en overeenkomstig met onze hoge veiligheidsstandaarden", aldus Carlo Ulrich, IT-projectleider bij Credit Suisse.

Op dit moment is TANTAU in een vergevorderd stadium van onderhandelingen met een vooraanstaande Nederlandse bank die eveneens overweegt het Wireless Internet Platform van TANTAU te implementeren voor on-line effectentenhandel. Verwacht wordt dat hierover op korte termijn overeenstemming wordt bereikt.

Over het Wireless Internet Platform Het Wireless Internet Platform van TANTAU wordt momenteel door meer dan 35 financiële instellingen gebruikt, waaronder MeritaNord banks, SE Banks en de New Zealand Stock Exchange. Met het Wireless Internet Platform van TANTAU kunnen bedrijven of Internet Service Providers (ISP's) gezamenlijk hun on-line aanbiedingen openen voor mobiele en vaste apparatuur. Het platform werkt met back-end toepassingen en bedrijfsdatabases en creëert op deze manier de mogelijkheid om verpersoonlijkte internetpagina's te genereren op basis van de vereisten van de gebruiker. Het ondersteunt een verscheidenheid aan protocollen, garandeert de algemene veiligheid van het apparaat naar het datacentrum, heeft multiplatform beschikbaarheid, vergelijkbaarheid, 'load balancing' (juiste verdeling van de servertaken), 'failover' (indien zich een fout voordoet start de toepassing zonder hulp opnieuw) en heeft mogelijkheden voor administratie van WAP-diensten.

Over youtrade
youtrade is de on-line effectenservice van Credit Suisse voor klanten in Zwitserland. Hiermee kan rechtstreeks en veilig toegang worden verkregen tot de belangrijkste beurslocaties in de wereld. Een eerste vereiste voor toegang is onder andere een rekening in Zwitserse franks, Amerikaanse dollars of euro's bij Credit Suisse in Zwitserland. Meer informatie is beschikbaar op www.youtrade.com. Over TANTAU TANTAU Software Inc. is een vooraanstaande provider van software en diensten die ondernemingen in staat stelt om frequente, veilige, mobiele e-commercetransacties uit te voeren terwijl zij directe toegang blijven behouden tot hun klant. Tot de klantenkring van het bedrijf behoren onder andere grote financiële instellingen en beurzen. Het bedrijf heeft strategische allianties met Compaq Computer Corporation, Hewlett-Packard, BEA Systems, NEON Systems, New Era of Networks en Baltimore Technologies. TANTAU is lid van het WAP (wireless application protocol)-forum en Radicchio, een mondiaal samenwerkingsverband dat veiligheid voor draadloze e-commerce promoot. TANTAU heeft zijn hoofdvestiging in Austin, Texas. Het bedrijf heeft verkoopkantoren over de hele wereld, waaronder in Australië, Finland, Duitsland, Zwitserland, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. Het onderzoeks- en ontwikkelingscentrum bevindt zich in Friedrichsdorf, nabij Frankfurt, Duitsland. Meer informatie is te vinden op de website van TANTAU:com.

Brooke Bulow Astrid van den Berg PR-manager TANTAU Van Hulzen PR Adviseurs 108 Wild Basin Road, Suite 110 Schoolstraat 174 Austin, TX, 78746 USA 2252 CN Voorschoten, Nederland tel: +1 001 (512) 306 4206 tel: +31 (071) 560 20 60 e-mail: (brooke.bulow@tantau.com) e-mail: (avdberg@hulzen.nl)