BroadVision krijgt notering aan toonaangevende S&P 500 Index

Datum nieuwsfeit: 24-10-2000

BroadVision krijgt notering aan toonaangevende S&P 500 Index

Huizen, 24 oktober 2000 - BroadVision maakt bekend dat het vanaf 23 oktober 2000 een notering heeft op de Standard & Poor's 500 Index, in de industriegroep Computers (Software & Services). De S&P 500 Index wordt beschouwd als dè standaard voor het meten van de prestaties van grote ondernemingen aan de aandelenbeurzen in de VS. De index omvat een representatieve selectie van toonaangevende ondernemingen uit de belangrijkste marktsectoren. De S&P 500 wordt gebruikt door 97 procent van de financiële managers en pensionfondsen in de VS. Momenteel vertegenwoordigt de index van de S&P 500 een waarde van ruim US$ 1 biljoen.

"Afgelopen december kregen we een notering aan de Nasdaq-100 en Russel 100, gevolgd door de NeuerMarkt-50 in januari van dit jaar. Noteringen aan de S&P 500 en de IT-100 van Business Week zijn waarschijnlijk de meest belangrijke erkenningen in de high-tech industrie. Dit is vooral een heugelijk feit omdat wij de eerste onderneming zijn uit onze specifieke industriesector die een notering krijgt aan deze index," zegt Dr. Pehong Chen, President en CEO van BroadVision

De S&P 500 Index bestaat uit 500 aandelen, die geselecteerd zijn op basis van factoren zoals marktomvang, liquiditeit en representativiteit. Het is een op marktwaarde gewogen index (aandelenprijs vermenigvuldigd met het aantal openstaande aandelen), waarbij de waarde van ieder aandeel in de Index in proportie staat tot de marktwaarde. De '500' is een van de meest gebruikte meetlatten voor aandelenprestaties in de VS.

Verdeling van industriegroepen aan de S&P 500, per 29 september 2000:

Aantal ondernemingen Aantal ondernemingen
als % van 500 Industrie 377 75,4%
Nutsbedrijven 39 7,8%
Financiële instellingen 74 14,8%
Transport 10 2,0%

Aantal ondernemingen Aantal ondernemingen
als % van 500
NYSE 434 86,8%
NASDAQ 65 13,0%
AMEX 1 0,2%

S&P 500 Statistieken ($ Miljard)
Totale marktwaarde 12.627
Gemiddelde marktwaarde 25.253
Mediaan marktwaarde 8.336
Gewogen gemiddelde marktwaarde 134.015
Marktwaarde grootste onderneming 571.383
Marktwaarde kleinste onderneming 146
Mediaan aandelenprijs ($) 37,844
P/E ratio 27,67
Dividend 1,11

Over Standard & Poor's
Standard & Poor's maakt deel uit van McGraw-Hill Companies (NYSE:MHP), die financiële markten over de hele wereld voorziet van onafhankelijke financiële informatie, analytische diensten en kredietinformatie. Tot de vele producten van het bedrijf behoren de S&P Global 1200, 's werelds eerste wereldwijde, real-time index voor aandelen; de S&P 500, de belangrijkste portfolio-index in de VS; en kredietinformatie over meer dan 220.000 securities en fondsen uit de hele wereld. Met ruim 5000 medewerkers in 21 landen, is Standard & Poor's een integraal onderdeel van de wereldwijde financiële infrastructuur.

Over BroadVision
BroadVision (Nasdaq: BVSN, Neuer Market: BDN) biedt een geïntegreerde suite van gebundelde applicaties voor het ondersteunen van e-commerce transacties en interactie. Grote ondernemingen en overheidsinstanties gebruiken deze applicaties voor inkoop, verkoop en informatieuitwisseling via draadloze en vaste Internet-verbindingen. De BroadVision e-commerce applicatiesuite kan de concurrentiepositie en de winstgevendheid van een organisatie verbeteren doordat het deze organisatie in staat stelt om vruchtbare relaties te leggen en te onderhouden met klanten, leveranciers en personeel. De service professionals van BroadVision, die zich gesteund weten door 100 partnerorganisaties wereldwijd, garanderen dat de implementatie van de applicaties zich vertaalt in waarde voor de klant. BroadVision ondersteunt meer dan 1.000 klanten wereldwijd vanuit kantoren in 34 landen met consultancy, training en ICT-support. BroadVision is opgericht in 1993 en ging in 1996 naar de beurs. Het hoofdkantoor van BroadVision is gevestigd in Redwood City, Californië. Voor meer informatie zie: www.broadvision.com.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
BroadVision, contactpersoon: Wouter Teijema, tel. 035 - 524 90 10, e-mail: (wouter.teijema@broadvision.com) Of Monogram Communication Strategies (MCS) BV, contactpersoon: Marieke Leenhouts, tel. 023 - 568 82 08, e-mail: (mariekel@monogram.nl)