Dode bij verkeersongeval in Wildervank

Politiebericht Groningen: Wildervank 24-10-2000 Dode bij verkeersongeval
Dinsdag 24 oktober 2000

N33 uur afgesloten

Bij een verkeersongeval op de Rijksweg N33 bij Wildervank is vanmiddag een 80-jarige automobilist uit Veendam om het leven gekomen. De man reed met zijn auto in de richting van Veendam toen hij ter hoogte van Wildervanksterdallen op de weg wilde keren. Bij die manoeuvre zag hij kennelijk een eveneens in de richting van Veendam rijdende bestelauto over het hoofd. Er volgde een botsing waarbij de auto van de Veendammer door de bestelbus, bestuurd door een 26-jarige man uit Siddeburen, in de flank werd geraakt. De bejaarde man liep zwaar letsel op en overleed ter plaatse aan zijn verwondingen. De bestuuder van de bestelbus raakte niet gewond. Hij werd overgebracht naar een ziekenhuis maar kon na onderzoek naar huis. Beide autos raakten zwaar beschadigd en zijn door een bergingsbedrijf afgevoerd. De N33 is gedurende een uur gedeeltelijk voor het verkeer afgesloten. Het verkeer komende uit de richting Veendam is omgeleid. Verkeer uit de richting Gieten kon de plaats van het ongeval via een parkeerplaats passeren.

Inlichtingen: afdeling communicatie, 0900 - 8844