SuSE Linux 7.0 best geteste Linux-variant

Datum nieuwsfeit: 24-10-2000

SuSE Linux 7.0 geklasseerd als meest standaard conforme Linux variant

SuSE Distributie scoort het hoogst

SuSE Linux 7.0 heeft 238 van de 243 testen doorstaan in de Linux Standards Board's Filesystem Hierarchy Standard (LSB-FHS2.1-1) - test . Dit maakt SuSE Linux 7.0 tot de best geteste Linux-variant die aan de meeste standaarden voldoet. Uitgebreide uitslagen van de tests zijn beschikbaar via .

De LSB-FHS testsuite is een testprogramma dat op elke Linux-variant kan worden uitgevoerd. Doel is te testen of de distributie voldoet aan de FHA (Filesystem Hierarchy Standard). Deze standaard voor de hiërarchie van bestandsystemen definieert de directory-structuur en de gewenste locaties van configuratiebestanden en belangrijke binaries.

De FHS maakt deel uit van LSB (Linux Standard Base), een gezamenlijke initiatief om te komen tot een standaard voor de diverse Linux-varianten. SuSE is actief lid en voorstander van de LSB. Zie voor meer informatie .

Over SuSE
SuSE Linux AG is internationaal technologisch koploper en solution provider van open source software voor besturingssystemen (OS). SuSE´s unieke kennis van Linux en haar grootste ontwikkelingsteam ter wereld dat zich bezighoudt met open source software hebben bijgedragen aan de erkenning van SuSE alsde meest volledige Linux oplossing die momenteel beschikbaar is.

SuSE Linux AG, met hoofdvestiging in Duitsland, en SuSE Inc., gevestigd in Oakland, California, zijnparticuliere, onafhankelijke bedrijven die zich geheel richten op ondersteuning van de Linux-gemeenschap en de ontwikkeling van Open Source.
SuSE beschikt wereldwijd over ruim 500 medewerkers en heeft vestigingen in heel Europa, Latijns Amerika en de Verenigde Staten.