Acht gewonden bij ongeval A7 bij Hoogkerk

Acht gewonden bij ongeval A7
Woensdag 25 oktober 2000

A7 uur voor verkeer afgesloten

Bij twee verkeersongevallen op de zuidelijke rijbaan van de autosnelweg A7 die vanmiddag vlak na elkaar ter hoogte van Hoogkerk plaatsvonden zijn acht mensen gewond geraakt. Het eerste ongeval ontstond toen een personenauto, bestuurd door een 38-jarige vrouw uit Heerenveen, in een door wegwerkzaamheden ontstane file van achteren werd aangereden door een 75-jarige automobilist uit Roden. Alle inzittenden van de auto uit Heerenveen, naast de bestuurster een 18-jarige vrouw uit Heerenveen en twee meisjes van 7 en 8 jaar ook uit Heerenveen, zijn voor onderzoek naar een ziekenhuis gebracht. Over het letsel van deze mensen is nog niets bekend. De inzittenden van de auto uit Roden, naast de bestuurder een echtpaar (69 en 70) uit Nietap raakte ook gewond. Ook zij zijn met letsel aan nek en rug naar een ziekenhuis gebracht.

Na het ontstaan van het ongeval remden meerdere in de file rijdende automobilisten af. Daarbij ontstond verder achter in de file nog een kopstaart aanrijding waarbij eveneens twee autos betrokken raakten. Een auto bestuurd door een 25-jarige vrouw uit Groningen werd aangereden door een 81-jarige automobilist uit Den Burg. Een inzittende van de auto uit Groningen, een 52-jarige vrouw uit Leiderdorp liep nekletsel op. Ook zij is naar een ziekenhuis gebracht. De zuidelijke rijbaan van de A7 is een uur voor het verkeer afgesloten geweest. Het verkeer komende uit de richting Drachten is omgeleid via de op en afrit Hoogkerk. Alle bij de aanrijdingen betrokken voertuigen zijn door een bergingsbedrijf afgevoerd. De politie onderzoekt de oorzaak van de ongevallen.

Inlichtingen: afdeling communicatie, 0900 - 8844