Politieberichten Friesland

Datum nieuwsfeit: 25-10-2000

Politiebericht Friesland: Friesland 25-10-2000 Politieberichten van 25/10 (07.00 uur t/m 13.00 uur)

Leeuwarden: onder invloed
Woensdag omstreeks 05.45 uur werd op de Archipelweg een bestuurder van een personenauto gecontroleerd. De man, een 20-jarige inwoner uit Leeuwarden, bleek gedronken te hebben. Aan het bureau blies de man 255 ugl. Hij kreeg een rijverbod voor 1 uur.

Kootstertille: eenzijdig ongeval
Woensdag omstreeks 07.00 uur vond op de Alde Dyk een eenzijdig ongeval plaats. De bestuurder van een bestelauto, een 26-jarige inwoner van Gerkesklooster, kwam uit de richting Buitenpost en reed in de richting Kootstertille. Ter hoogte van de begraafplaats raakte de bestuurder door het zeer gladde wegdek in een slip en kwam in de sloot naast de weg tot stilstand. Een loonbedrijf uit Jistrum was bezig geweest met het binnenhalen van de maïsoogst en daardoor was het wegdek besmeurd met een dikke laag modder. Kort na deze aanrijding vond omstreeks 07.15 uur op nagenoeg dezelfde plaats nog een eenzijdig ongeval plaats. De bestuurder van een personenauto, een 28-jarige inwoner van Kollum, haalde een fietser in en kwam door het gladde wegdek in een slip terecht en kwam vervolgens tegen een boom tot stilstand. De bestuurder liep een pijnlijke knie op. Aan beide zijden van het besmeurde wegdek waren de bekende borden (slipgevaar) geplaatst. Door de gemeente is de weg schoongeveegd.

Joure: inbraak auto
Afgelopen nacht werd ingebroken in een personenauto, die geparkeerd stond op de Ulekamp. Het linker voorportier werd geforceerd en uit de auto werd een radio/cd-speler weggenomen. De eigenaar, een 32-jarige inwoner van Joure, heeft aangifte gedaan.

Harlingen: steekpartij Harlingen
Uit het onderzoek tot nu toe is komen vast te staan dat de 31-jarige verdachte uit Harlingen zijn broer meerdere keren met een schaar heeft gestoken. Hierbij werden geen vitale organen geraakt. Een jarenlange ruzie tussen beide broers escaleerde gisteravond en had een steekpartij tot gevolg. Het slachtoffer ligt op intensive care en is buiten levensgevaar. De verdachte zal in de loop van deze week worden voorgeleid aan de officier van justitie.

Franeker: inbraak slagerij
Afgelopen nacht werd ingebroken in een slagerij aan het Ockingahiem. Door vernieling van het slot van de toegangsdeur kwam men de slagerij binnen. Uit de slagerij werd enkele honderden guldens weggenomen. Een 23-jarige inwoner van Warten heeft aangifte gedaan.

Wolvega: inbraak auto
Van dinsdag op woensdag werd ingebroken in een personenauto, die geparkeerd stond op de Lavendelheide. Het linker portierraam werd vernield. Uit de auto werden een radio/cd-speler, een GSM, en een damesportemonnee met daarin een paar honderd gulden weggenomen. De eigenaar, een 31-jarige inwoner uit Wolvega, heeft aangifte gedaan.

Bureau Voorlichting & PR: 058 - 880 8272