Politieberichten Korps Utrecht

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 25-10-2000

Politiebericht Utrecht: district Lekstroom, 09.40 uur
Gewapende overval

NIEUWEGEIN - Omstreeks elf uur werd dinsdagochtend 24 oktober een postagentschap in winkelcentrum Hoog Zandveld overvallen door twee mannen.

De twee aanwezige medewerkers van het postagentschap werden bedreigd met een vuurwapen. Met de buit vluchtten de daders te voet in onbekende richting. Door hen werd een onbekend geldbedrag buit gemaakt. De twee overvallers hadden een getinte huidskleur.

De politie zoekt getuigen van de overval. Zij worden verzocht te bellen met de recherche van politiebureau Nieuwegein, via telefoonnummer 0900-8844.

Fietser aangereden

IJSSELSTEIN Op dinsdag 24 oktober is een fietser op de Utrechtseweg door een automobilist aangereden en gewond geraakt.

Omstreeks 07.30 uur reed een 27-jarige automobilist uit IJsselstein over de Utrechtseweg, komende uit de richting van de Poortdijk en gaande in de richting van de Beneluxweg. Hij sloeg hij bij de kruising met de Beneluxweg rechtsaf. Op dat moment reed vanaf het fietspad van de Utrechtseweg een 19-jarige fietser uit IJsselstein dezelfde kruising op. De fiester reed hierbij hoogstwaarschijnlijk door het rode verkeerslicht. De fietser werd door de automobilist aangereden en kwam ten val.

De fietser is met een licht hoofdletsel per ambulance naar het St. Antonius Ziekenhuis vervoerd. Hij mocht na behandeling het ziekenhuis verlaten.

Auto te water

IJSSELSTEIN Op dinsdag 24 oktober is op de Achtersloot een auto te water geraakt.

Omstreeks 21.25 uur reed een 39-jarige automobilist uit IJsselstein over de Achtersloot, komende uit de richting van IJsselstein. Ter hoogte van perceel 85 moest de bestuurder naar zijn zeggen uitwijken voor een tegenligger die de bocht te krap nam. Dientengevolge raakte de bestuurder in de berm en vervolgens in de sloot. Hij raakte hierbij niet gewond. De auto is door een takelbedrijf uit de sloot getakeld.

Schuur en woning in de brand

NIEUWEGEIN Op woensdag 25 oktober heeft er brand gewoed in een schuur en woning aan de Stormerdijkstraat.

Omstreeks 00.50 uur kregen de politie en brandweer de melding van een brand op de Stormerdijkstraat. Toen de politiemensen ter plaatse kwamen, zagen zij dat een schuur achter de woningen geheel in de brand stond. De schuur was tegen de woning aangebouwd. Een bewoner had de elektriciteit en het gas afgesloten en door andere aanwonenden werd middels een tuinslang gepoogd de brand te bedwingen.

De brand sloeg echter over naar de woning, waarop door de politie de aangrenzende woningen in afwachting van de brandweer werden ontruimd. De brandweer kwam met drie voertuigen ter plaatse. De brand was redelijk snel onder controle, waarbij kon worden voorkomen dat ook de bovenverdieping van de woning uitbrandde.

De vermoedelijke oorzaak van de brand was kortsluiting in een wasdroger die in de schuur annex bijkeuken stond. Het huis naast de woning die in brand stond, liep waterschade op.

Verkeerscontrole
NIEUWEGEIN De politie heeft op dinsdag 24 oktober tussen 08.15 uur en 10.15 uur op de Batauweg een verkeerscontrole gehouden.

22 autobestuurders werden voor hun te hoge snelheid bekeurd. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 72 km/h. Tevens werd een bestuurder bekeurd voor het niet dragen van de autogordel, kreeg een bromfietser een bekeuring voor het rijden zonder helm en een ander voor het rijden zonder uitlaat.