Politiebericht Utrecht: district Eemland Zuid

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 26-10-2000

Politiebericht Utrecht: district Eemland zuid, 09.30 uur
Vrouw in winkel mishandeld

AMERSFOORT - Omstreeks één uur werd dinsdagmiddag in een kledingzaak aan de Emiclaerhof een 24-jarige vrouw uit Amersfoort mishandeld door twee andere vrouwen. De vrouw liep hierbij letsel op aan haar gezicht en nek. Een getuige van de mishandeling, een vrouw met lichtblond haar, heeft beide partijen uit elkaar gehaald. Naar aanleiding van de mishandeling werd een 17-jarige vrouw uit Amersfoort woensdagmiddag aangehouden, de politie is nog op zoek naar de tweede verdachte.

De politie is op zoek naar de vrouw met de lichtblonde haren die wellicht erger letsel van het slachtoffer heeft kunnen voorkomen. Ook als u getuige bent geweest van de mishandeling, zou de politie graag met u in contact komen. U kunt hiervoor contact opnemen met de recherche van het district Eemland-Zuid, via telefoonnummer 0900-8844.

Aanrijding met veel materiële schade

AMERSFOORT Op de kruising van de Bosweg met de Woestijgerweg ontstond woensdagavond omstreeks half zeven een aanrijding tussen twee personenauto`s. Een 42-jarige automobilist uit Amersfoort wilde vanuit de richting van de Woestijgerweg een parkeervak op de Bosweg indraaien. Een 26-jarige automobilist uit Leusden reed op de Bosweg in de richting van de Arnhemseweg. Beide autos kwamen met elkaar in botsing. Er ontstond een aanzienlijke materiële schade, beide bestuurders hadden geen letsel.
Omdat de aanleiding van de aanrijding onduidelijk is (de bestuurders geven tegenstrijdige verklaringen), onderzoekt de Regionale Verkeersdienst (RVD) de aanrijding.