Politiebericht Utrecht: district Rijn en Venen

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 26-10-2000

Politiebericht Utrecht: district Rijn en Venen, 10.00 uur
Alcoholcontrole

BREUKELEN/MAARSSEN Bij een alcoholcontrole op de Breukelerwaard in Breukelen en de Plesmanlaan in Maarssen hebben in de nacht van woensdag op donderdag 105 bestuurders een blaastest afgelegd. Een bestuurder zat met teveel alcohol op achter het stuur (0,65 promille) en kreeg een boete van vierhonderd gulden en 1 uur rijverbod.

Kettingbotsing

WOERDEN Woensdagmiddag om vier uur vond op de Geestdorp in Woerden een aanrijding plaats tussen een vrachtauto, een taxibusje en een personenauto. Hierbij raakten vier personen gewond. Een 34-jarige bestuurder van een vrachtauto uit Rotterdam botste met zijn vrachtauto tegen de achterzijde van een taxibusje. In dit busje zaten twee mindervalide mensen, een 49-jarige vrouw uit Montfoort en een 81-jarige vrouw uit Harmelen. Voor het taxibusje reed een 29-jarige vrouw uit Dalfsen in een personenauto. Alle bij deze aanrijding betrokken autos raakten beschadigd. De vrachtauto werd inbeslaggenomen omdat de bestuurder niet in het bezit was van een rijbewijs. De bestuurder van de personenauto en de inzittende van de taxibus zijn met lichte verwondingen en kneuzingen naar het Hofpoortziekenhuis gebracht.

Getuigen gezocht tasjesroof

MAARSSEN Op woensdagmiddag 25 oktober is een jonge vrouw beroofd van haar tas. Twee jongens op een bromfiets rukten de tas van haar schouder toen zij het slachtoffer passeerden.

De jonge vrouw liep die bewuste woensdagmiddag omstreeks 16.00 uur in de tunnel van Zwanenkamp/Zebraspoor toen zij een geluid hoorde van een naderende brommer. Op hetzelfde ogenblik voelde zij dat haar tas van haar schouder werd gerukt. Zij probeerde de tas nog terug te trekken, hetgeen niet lukte. De twee daders reden weg in de richting van Zwanenkamp. Het signalement van de twee jongens was als volgt. De bestuurder was licht getint, had halflang gekruld zwart haar dat hij strak naar achteren droeg in een staart. Hij droeg een blauwe spijkerbroek en een zwart lederen jas. De passagier had ook een licht getinte huidskleur, kort gekruld zwart en droeg een zwart lederen jas en witte Nike Air Max sportschoenen. De twee jongens reden op een zwarte bromfiets.

De Politie Regio Utrecht zoekt getuigen van deze tasjesroof. U kunt bellen met de politie in Maarssen, telefoon 0900-8844.