Microsoft luistert naar wensen Mac-gebruikers

Office:mac Package

Office:mac Logo

Office:mac Toolbar

"Onze Macintosh klanten hebben ons gevraagd om een product op de markt te brengen dat uitsluitend bedoeld is voor hen", aldus Mary Rose Becker, Microsoft Group Product Manager.

Microsoft heeft geluisterd naar de wensen van de Mac-gebruikers.

Vanaf oktober ligt Office:mac 2001 in alle Europese winkels. Een nieuwe productnaam, een nieuwe verpakking en tal van nieuwe functies voor de Mac: dat is wat dit nieuwe programmapakket voor Macintosh computers met een PowerPC-processor te bieden heeft.

Speciaal ontwerp
"Mac-gebruikers zijn bijzonder", aldus Becker. "Ze stellen heel andere eisen: ze willen dat functies anders werken, dat het product anders aanvoelt en dat het geheel er anders uitziet."

Ze vervolgt: "We hadden bij het ontwerp drie doelen voor ogen: de mogelijkheid om diverse taken te vereenvoudigen met behulp van de Project Gallery, het beheer van informatie met behulp van Entourage en een heuse Mac-interface, met de mogelijkheid om andere programma's, zoals FileMaker, te integreren."

MS Office:mac 2001 is leverbaar in de volgende talen: Engels, Frans, Duits, Zweeds en Spaans. Onderdelen voor de spellingcontrole (zoals woordenlijsten) zijn in een groot aantal andere talen beschikbaar. Dat Microsoft meer op de markt wilde brengen dan een nieuwe Windows-variant van het Office-pakket blijkt onder meer uit de chroomkleurige balken in de documentvensters, die doen denken aan de doorzichtige behuizing van de iMac, en de naadloze samenwerking tussen Excel en FileMaker Pro.

Volgens Becker heeft het Macintosh Business Unit-team in Redmond zelfs een eigen productcyclus. Dit team houdt zich vooral bezig met de functionaliteit die de Mac-gebruikers graag in Office willen terugzien, in plaats van met de functionaliteit die de Windows-ontwikkelaars implementeren.

Gebruik van meerdere platforms
Het ontwikkelteam van Office:mac 2001 is zich er natuurlijk van bewust dat veel Macintosh gebruikers ook een Windows-computer gebruiken. Daarom worden documenten in Word, Excel en PowerPoint opgeslagen in dezelfde indeling als wordt gebruikt door Office 97 en Office 2000 voor Windows (en natuurlijk ook in de indeling van Office 98, Macintosh Edition). Bovendien is het mogelijk om Windows-extensies aan bestanden te koppelen via de optie 'Save as'. Hierdoor is het nog eenvoudiger om Mac-bestanden op een Windows-computer te openen.

Buy Now
U kunt Office:mac 2001 nu bestellen bij de Apple Store.

Startpagina > Nieuws > Office:mac 2001