FirePond versterkt managementtop

Datum nieuwsfeit: 26-10-2000

FirePond versterkt managementtop

Benoemingen ter ondersteuning van de groeistrategie

NAARDEN / WALTHAM, MA, 26 oktober 2000 - FirePond Inc. (NASDAQ: FIRE), één van de marktleiders in geïntegreerde e-business oplossingen voor multi-channel verkoop, maakt vandaag verscheidene benoemingen op senior managementniveau bekend. Deze benoemingen zullen de wereldwijde groei van FirePond's activiteiten verder ondersteunen.

Graham Williams is benoemd tot de nieuwe president van FirePond. Williams zal leiding geven aan FirePond's wereldwijde verkoop, partnerstrategie en serviceorganisatie in de Verenigde Staten, Europa en Azië. Hiervoor was hij Senior Vice President en Managing Director van Europe & Asia voor FirePond. In deze functie heeft Williams het klantenbestand uitgebreid met prominente bedrijven als ABB, Ford Europe, NEC International, Ricoh en Scania. Williams realiseerde een wereldwijde infrastructuur die substantieel aan de omzetontwikkeling heeft bijgedragen. Onder zijn leiding is FirePond partnerships aangegaan met wereldwijd sterke bedrijven als Deutsche Telekom, Fujitsu en Hitachi. Als President zal Williams direct rapporteren aan Klaus Besier, FirePond's Chairman en CEO. In lijn met het versterken van zijn managementteam zal Klaus Besier zich nog meer gaan richten op bedrijfsstrategische initiatieven.

Joel Radford is benoemd tot Vice President van Strategic Planning, Mergers en Acquisitions. Ook hij rapporteert rechtstreeks aan Besier. Radford was hiervoor hoofd Business Development. Vince Beacom zal Edwin Lange opvolgen als Vice President North America Sales. Beacom was eerder Vice President of Sales van de business unit Manufacturing and Transportation.

"Deze promoties vloeien voort uit de individuele bijdragen van deze Executives aan FirePond," zegt Klaus Besier. "Met de gunstige omzetontwikkeling in het vierde kwartaal en een solide team kunnen we onze business verder laten groeien en kunnen we globale uitdagingen beter aan".

Over FirePond

FirePond (www.firepond.com) is 's werelds toonaangevende leverancier van geïntegreerde e-business oplossingen voor multi-channel verkoop. Met FirePond's onderscheidende technologie en haar expertise op het gebied van verkoopprocessen, kunnen bedrijven iedere verkoopinteractie beheersen, waardoor zij hun omzet en marges kunnen vergroten.

De FirePond Application Suite stelt bedrijven in staat hun e-business verkoopstrategieën op één enkele op Internet gebaseerde oplossing te standaardiseren. Dit is mogelijk door consistente, adviserende verkoopmethoden en -praktijken tegelijkertijd over alle verkoopkanalen toe te passen. Door real-time klantgegevens uit geautomatiseerde verkoopinteracties te verzamelen en op te slaan, kunnen bedrijven direct en intelligent inspelen op iedere verkoopkans.

Wereldwijd vertrouwen succesvolle bedrijven op FirePond-oplossingen bij hun verkoop en distributie van complexe producten en diensten. Enkele relaties zijn Freightliner, ABB, Blue Cross Blue Shield of Minnesota, Renault, Empire Blue Cross and Blue Shield, Compaq, Ricoh Europe, Subaru en Hitachi Construction Machinery.

Het hoofdkantoor van FirePond is gevestigd in Waltham, Massachusetts. Het Nederlandse en tevens Europese hoofdkantoor van FirePond is gevestigd in Naarden.

Liz Fletcher van FirePond Europe & Asia:

Tel. 00-33 1 46 91 86 27,
<mailto:liz.fletcher@firepond.com

Aad Jan Roos van Sterk Werk Communicatie B.V.

Tel. (010) 456 78 49,
<mailto:aadjan.roos@sterkwerk.nl

FirePond en FirePond producten zijn handelsmerken van FirePond, Inc. Alle andere producten of bedrijfsnamen zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaars.