ABN Amro en ONVZ introduceren ziektekostenverzekering

Bron: ABN AMRO
ABN AMRO

ABN AMRO Bank N.V.
Press Relations (HQ 1190)
Gustav Mahlerlaan 10
1082 PP Amsterdam
The Netherlands
Tel. +31 (0)20 628 89 00
Fax. +31 (0)20 629 54 86
26 oktober 2000

ABN AMRO EN ONVZ ZORGVERZEKERAAR INTRODUCEREN NIEUWE ZIEKTEKOSTENVERZEKERING OP MAAT

ABN AMRO introduceert samen met ONVZ Zorgverzekeraar in Houten een unieke ziektekostenverzekering. Deze nieuwe verzekering, die per 1 november wordt aangeboden, biedt particulieren en zelfstandige ondernemers maximale keuzemogelijkheden bij het samenstellen van de dekking.

Met de nieuwe verzekering speelt ABN AMRO in op de uitkomsten van de recent verschenen Monitor Zorgverzekeringen 2000, uitgevoerd door MarketResponse Nederland. In dit onderzoek geven consumenten aan dat hun huidige polis onvoldoende maatwerk en persoonlijke aandacht biedt. Hun belangrijkste wensen zijn: 1. De voorwaarden moeten kunnen worden afgestemd op persoonlijke wensen; 2. Er moet geen confrontatie achteraf plaatsvinden met "de kleine lettertjes"; 3. Er moet advies beschikbaar zijn over artsen, ziekenhuizen en andere medische voorzieningen.

Om de klant op maat te kunnen bedienen, kent de verzekering een modulaire opzet: elk onderdeel van de ziektekosten kan apart verzekerd worden; het is dus niet meer nodig voor een bepaald pakket verzekeringen te kiezen. Daarbij geldt dat per module de verzekering onder alle omstandigheden alles moet vergoeden (dus geen "kleine lettertjes"). Daarnaast kent de nieuwe verzekering een keuzemogelijkheid per verzekerde. Zo kan voor elk gezinslid apart een eigen dekking worden gekozen. Tenslotte biedt ABN AMRO haar cliënten een uitgebreide service en klantenondersteuning via de Zorg Service Lijn.

Bij de nieuwe ziektekostenverzekering verzorgt ABN AMRO de totale distributie en marketing, en treedt ONVZ Zorgverzekeraar op als verzekeraar/risicodrager en uitvoerder.

ABN AMRO heeft tevens voor zelfstandige ondernemers een speciale ondernemersmodule ontwikkeld. Hierbij hebben zij het recht op medische behandeling elders in Europa, mits de wachttijd in Nederland langer is dan een maand. Daarbij kent het produkt voor startende ondernemers een premiekorting van 3% gedurende de eerste 3 jaar. In de loop van de tijd zal ABN AMRO het assortiment ziektekosten-verzekeringen uitbreiden met een studentenverzekering, een ziekenfonds-verzekering alsook een collectief ziektekostenprodukt voor werknemers.

Perscontacten: Drs. Th.J. van Dijk, telefoon: (020) 6284748

Perscontacten: