Samenwerking Celo Communications en bhold company

Datum nieuwsfeit: 26-10-2000

Samenwerking Celo Communications en bhold company
Gezamenlijk aanbieden van authenticatie en administratie voor alle applicaties en gegevensbronnen op basis van PKI (Public Key Infrastructure)

Best/Eindhoven, oktober 2000 - Celo Communications, ontwikkelaar op het gebied van PKI-gebaseerde oplossingen voor digitale handtekeningen voor het zaken doen en communicatie via het Internet, en bhold, een belangrijke aanbieder van autorisatie- managementtoepassingen op basis van functies voor gebruikers van bedrijfstoepassingen, maken bekend dat zij samenwerken om elkaars oplossingen te integreren.

De bhold Suite wordt geïntegreerd met Celo's Server en eSigner applicaties. Dankzij deze combinatie worden diensten mogelijk op basis van PKI zoals onweerlegbaarheid op elk niveau binnen toepassingen en beheertaken; samen met krachtige toegangscontrole voor applicaties. De gezamenlijke oplossingen maken daarnaast volledig gebruik van het uitgebreide aanbod van smartcardtechnologie en -diensten van Gemplus. Ook biedt het ondersteuning voor veel andere smartcard- en token-technologieën.

"De mogelijkheid om een antwoord te bieden op de behoefte aan gedelegeerd 'role based management' binnen een PKI-omgeving is een uitdaging voor veel PKI-ontwikkelaars", stelt Neil Costigan, CTO van Celo Communications. "De aanvulling van de bhold Suite met de oplossingen van Celo is een sterk antwoord op deze uitdaging."

Michiel Mosterd, R&D manager bhold, is van mening dat "Celo eSigner and eVerifier de mogelijkheid bieden om digitale handtekeningen te integreren waardoor een krachtig onweerlegbaarheidscomponent aan de bhold auditingmogelijkheden wordt toegevoegd."
"Met deze samenwerking kunnen we onze klanten schaalbare en flexibele oplossingen voor beveiligde eBusiness bieden. Granulaire toegangsrechten voor de belangrijkste bedrijfsapplicaties zijn nu geïntegreerd binnen een flexibele en schaalbare beveiligings-omgeving", aldus Paul van Wachem, chief executive officer van bhold.

"bhold's gerichte kennis op het gebied van toegangscontrole, gecombineerd met Celo's 'open platform' digitale handtekeningenoplossingen voor onweerlegbaar online handelingen, zal een compleet en robuust beveiligings-framework leveren voor de nieuwste generatie e-Business", stelde Sven Hammar, President and CEO of Celo Communications. "De recente opname van Celo binnen Gemplus zal ons gezamenlijke aanbod met bhold nog versterken. Zoals de mogelijkheid van volledige transactie-beveiliging van smartcard tot en met legacy systeem."

Celo Communications Benelux, De Waal 36b, 5684 PH Best/Eindhoven. Telefoon: 0499 37 7777, fax: 0499 37 8850 of e-mail: (info@celocom.com).

Over bhold company
bhold company is een softwareleverancier voor "Dynamic Authorization Management" software voor beveiligde eBusiness. De schaalbare, browser-gebaseerde, bhold software zorgt ervoor dat organisaties hun toegangsrechten en beveiligingsniveaus centraal kunnen organiseren en controleren. Daar tegenover worden de dagelijks veranderende toegangsrechten op real-time basis beheerd door het verantwoordelijke management. Standaard applicatie-interfaces worden voor de meest voorkomende eBusiness applicaties en beveiligingsinterfaces ontwikkeld voor de belangrijkste beveiligingstechnologieën zoals PKI, smartcards, USB tokens en X.509 certificaten. bhold company is gevestigd in Hoogland en opgericht eind 1998. Het bedrijf heeft nu 35 medewerkers en vestigingen in Engeland, Ierland, België en Luxemburg. Bhold: www.bholdcompany.com of telefoon +31 33 454 22 22.

Over Celo
Celo Communications, onderdeel van Gemplus, is een wereldwijd toonaangevende innovator op het gebied van ontwikkeling en inzet van digitale handtekeningen. Met behulp van Celo's PKI-gebaseerde beveiligingsoplossingen kunnen organisaties veilige transacties uitvoeren via het internet. Met de mogelijkheid om PKI toe te voegen aan bestaande systemen biedt Celo aanzienlijke time-to-market voordelen voor haar klanten en kunnen ondernemingen deelnemen aan de nieuwe generatie e-business. Celo's bewezen technologie wordt dagelijks gebruikt door duizenden zakelijke gebruikers en consumenten voor veilige internetgebaseerde diensten, waaronder bank- en verzekeringsdiensten, e-commerce en toegang tot rekeninginformatie. Onder Celo's klanten bevinden zich grote Europese en Amerikaanse banken, verzekeringsmaatschappijen, creditcardondernemingen, overheidsinstellingen, militaire netwerken, aanbieders van online gokken en Internet Service Providers. Celo werkt nauw samen met de meeste grote spelers op het gebied van PKI, waaronder Baltimore, DST, Xcert, GlobalSign, RSA, Valicert en VeriSign. Celo Communications heeft kantoren in de VS, Ierland, Zweden, Duitsland en Nederland. Meer informatie over Celo kunt u vinden op onze website: www.celocom.com.

Over Gemplus
Gemplus is 's werelds grootste leverancier van smartcardgebaseerde oplossingen voor beveiligings-, draadloze- en e-businessapplicaties. Door middel van consulting, ontwerp, software, hardware, personalisatie en volledige implementatie biedt Gemplus haar klanten overal ter wereld volledige, geïntegreerde en op maat gemaakte smartcard gebaseerde systemen. De klanten van Gemplus Group maken gebruik van Gemplus' geheugen- en microprocessor smartcards, contactloze smartcards, elektronische labels, smart objects en kaarten met magnetische strip voor vereenvoudiging en beveiliging van uiteenlopende applicaties. Variërend van webgebaseerde- en mobile commerce tot financiële transacties, loyalty, vervoer, voorlichting, gezondheidszorg, identiteit, pay-TV en fysieke en logische toegangscontrole bieden de intelligente, end-to-end oplossingen van Gemplus veiligheid, gemak en gebruiksvriendelijkheid aan miljoenen mensen ter wereld. Gemplus - opgericht in 1988 - realiseerde in 1999 een verkoopomzet van 767 miljoen Euro en heeft meer dan 6.300 mensen in dienst in 17 productiefaciliteiten, 7 R&D-centra en 44 verkoop- en marketingvestigingen in meer dan 37 landen. Voor meer informatie: www.gemplus.com.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - -
INFLUX PR-/Pers- (advies) Bureau - Deventerstraat 81 - NL - 7322 JL Apeldoorn. Tel.: +31 - 55 - 366 3034 / Fax: +31 - 55 - 360 2661 / E-mail: (PRInflux@cs.com) Http://www.Influx-pr.com