Exclusieve webcast van concert Robbie Williams op MSN.nl

Datum nieuwsfeit: 26-10-2000

Exclusieve webcast van concert Robbie Williams op MSN.nl

MSN.nl introduceert MSN Live!, nieuw kanaal geheel gewijd aan online evenementen

Schiphol-Rijk, 23 oktober 2000 - MSN.nl verzorgt op 26 oktober aanstaande een live webcast van het concert dat rockster Robbie Williams geeft in Manchester, Groot-Brittannië. Het concert valt samen met de wereldwijde introductie van MSN Live!, een kanaal dat geheel is gewijd aan spectaculaire online evenementen. Het Nederlandstalige MSN Live!-kanaal op MSN.nl is vanaf vandaag online (www.msn.nl/msnlive.asp). Dit kanaal biedt de Nederlandse Internet-gebruiker enerzijds toegang tot internationale sterren en tegelijkertijd tot populaire Nederlandse artiesten.

Het concert in de Evening News Arena in Manchester wordt vastgelegd met 16 camera's, waaronder webcams die tussen het publiek zijn geplaatst. Hierdoor krijgt de Internet-bezoeker echt het gevoel aanwezig te zijn bij het concert. Het concert en de live webcast duren van 21.00 tot 23.00 uur. Na de uitzending op 26 oktober is de webcast nog 2 weken beschikbaar op MSN Live!.

Robin Burrowes, EMEA Event Manager van MSN: "Wij bouwen een virtuele ruimte die voor fans de echte live-ervaring zoveel mogelijk benadert. Wij doen meer dan het doorgeven van beeld en geluid: MSN Live! stelt bezoekers in staat het concert te zien en te horen, te chatten met andere fans, een T-shirt te kopen en zelfs de artiesten te interviewen. Wij maken gebruik van alle mogelijkheden die Internet biedt, waardoor fans een ervaring krijgen, die zij via traditionele muziekmedia zoals TV en radio nooit kunnen hebben."

Joost Nienhuis, Manager van MSN.nl: "Wij verwachten dat duizenden Nederlandse fans de webcast live zullen bekijken en beluisteren. Vorig jaar augustus trok de MSN-webcast van het concert van Robbie Williams in Slane Castle al meer dan 300.000 bezoekers."

MSN Live!
MSN heeft een reputatie opgebouwd op het gebied van Internet-events. MSN heeft met live webcasts van concerten van Oasis en Paul McCartney recordaantallen Internet-bezoekers getrokken (3 miljoen). Daarnaast heeft MSN primeurs gehad met nieuwe videoclips van onder meer Britney Spears en Whitney Houston. In mei 2000 verzorgde MSN een live-verslag van het Eurovisie Songfestival in Stockholm. Naast deze unieke internationale evenementen, bouwt MSN.nl online events rondom tal van Nederlandse artiesten. Op dit moment besteedt MSN.nl uitgebreid aandacht aan de populaire Drentse popband Skik. Op een speciale Skik-webpagina kunnen gratis songs worden gedownload, kan worden gechat met andere fans en bandleden en kunnen Skik-foto's worden bekeken. De genoemde internationale en Nederlandse activiteiten brengt MSN.nl vanaf vandaag bij elkaar in het kanaal MSN Live!.

Sponsoring
De aan Robbie Williams gewijde webpagina's op MSN worden gesponsord door Ericsson, dat de link met MSN Live! beschouwt als een uitgesproken kans om een jeugdig publiek te bereiken. Volgens Ericsson geeft de webcast-technologie het bedrijf de kans om de relatie met haar klanten op een interessante en innovatieve manier te versterken.

Over MSN en MSN.NL
MSN.NL is een geïntegreerd netwerk van informatie en diensten dat consumenten helpt om meer uit het web te halen, overal, altijd en met elk apparaat. MSN is de populairste bestemming op het Internet, met wereldwijd maandelijks 201 miljoen unieke bezoekers. Het is beschikbaar in 33 gebieden en in 17 talen, waarmee MSN een breder bereik heeft dan enig andere portal op het web. MSN.NL trekt maandelijks 1,5 miljoen unieke bezoekers. MSN.NL biedt uitgebreide en gemakkelijk te gebruiken voorzieningen voor het alledaags gebruik van het web, zowel voor beginnende als voor geavanceerde gebruikers. Tot de kosteloze diensten van MSN.NL behoren MSN Hotmail, 's werelds grootste e-mailsysteem; MSN Search, de veelgebruikte zoekmachine, en de populaire instant messaging-dienst MSN Messenger Service. MSN Nederland is te vinden op www.msn.nl.

Voor meer informatie:
Microsoft B.V., Michiel Gosens, Public Relations Manager, telefoon: +31 (0)20 - 500 12 74 of Monogram Communication Strategies (MCS) BV, Perlita Fränkel, telefoon: +31 (0)23 - 562 82 08.