Intomart versnelt onderzoeksactiviteiten via internet

Datum nieuwsfeit: 26-10-2000

INTOMART VERSNELT ONDERZOEKSACTIVITEITEN VIA INTERNET

Marktonderzoekbureau Intomart te Hilversum brengt haar inspanningen rond online business to business marktonderzoek in een forse stroomversnelling door een samenwerking aan te gaan met The Question Library te Deventer. Intomart en TQL zullen samen op korte termijn meerdere online business panels opzetten.

INTOMART is één van de grotere toonaangevende onderzoeksinstituten in ons land.

Naast een goede naam op het gebied van toegepast sociaal-wetenschappelijk onderzoek t.b.v. overheden en marktpartijen, heeft INTOMART zich een grote reputatie verworven in het mediaonderzoek: continu kijkers onderzoek in Nederland en België, luisteronderzoek , onderzoek naar het bereik van buitenreclame, onderzoek naar het mediabereik onder besluitvormers.

Het instituut heeft grote verwachtingen van de nieuwe media, niet alleen als object van studie, maar ook als onderzoeksinstrument.

Een operationeel INTERNET panel van consumenten is daar een voorbeeld van. Nog nadrukkelijker zal INTERNET stimulerend zijn voor nieuwe activiteiten in de business-to-business sector. Virtuele communities zullen door een sterk verhoogde bereikbaarheid en betrokkenheid van zakelijke sleutelfiguren zicht geven op de wijze waarop zich besluitvormingsprocessen voltrekken.

The Question Library (www.tql.nl) is een jonge online uitgeverij die op basis van "controlled circulation" praktijkantwoorden op bedrijfsvraagstukken levert aan vele duizenden decision makers (managers, p&o-ers, controllers, marketeers en it-ers). De databank bedrijfsvraagstukken omvat inmiddels ruim 12.000 vragen & antwoorden, waartoe doelgroepfunctionarissen gratis toegang hebben in ruil voor uitgebreide registratie.

TQL is het enige bedrijf in Nederland dat in een serieuze omvang zakelijke e-mailadressen kan koppelen aan persoons- en functieprofielen.

Nadere informatie:

Intomart bv