Vereniging verzamelt waarnemingen weeramateurs via website

Datum nieuwsfeit: 26-10-2000
Vereniging voor Weerkunde en Klimatologie verzamelt waarnemingen weeramateurs.

De Vereniging voor Weerkunde en Klimatologie heeft sinds deze zomer een website op Internet waar weeramateurs hun waarnemingen kunnen vermelden. Het betreffen hier waarnemingen zoals de etmaalneerslagsom, de maximum en de minimumtemperatuur. Ook worden bijzondere waarnemingen die gemeld worden, onmiddellijk getoond. Zodoende kan er vrij snel een actueel beeld ontstaan van het weer in Nederland. Met name tijdens bijzondere weersituaties is dit een welkome aanvulling voor de diverse meteodiensten, omdat de waarnemers van de Vereniging voor Weerkunde en Klimatologie tot in alle hoeken van Nederland verspreid zijn.

Verder is op ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen