Marktintroductie PangoSystems op mobiel Internet

Bron: Newconomy
Newconomy

Links
Marktintroductie PangoSystems maakt op maat gesneden content en transacties op mobiel Internet mogelijk (26-10-2000)

PangoSystems lanceert met Respect(TM) een systeem dat gebruikers van mobiele telefoons in staat stelt om op eenvoudige wijze content te vergaren en transacties uit te voeren via WAP, GPRS en UMTS

De jonge Newconomy-onderneming PangoSystems komt eind van dit jaar op de markt met haar eerste product Respect(TM). Met dit product kan de `consument' een optimale op maat gesneden persoonlijke mobiele Internet omgeving creëren. Met het bieden van `een eigen persoonlijke Internet' biedt PangoSystems de oplossing voor de sterke behoefte van mobiele Internet gebruikers om op snelle en efficiënte wijze informatie te vinden die werkelijk op hen van toepassing is. De gebruiker heeft daarbij volledige controle. Voor telecom operators en Internet Service Providers betekent Respect(TM) dat ze hun Internetgebruikers optimaal van dienst kunnen zijn met maatwerk content en commerce. PangoSystems heeft als missie om met Respect(TM) een cruciale bijdrage leveren aan de ontwikkeling van `digital life' naar `mobile life'.
Naast Newconomy is een aantal high profile internationale privé-investeerders betrokken bij PangoSystems.

Gerichte informatie
Respect(TM) maakt het straks mogelijk om op grond van een door de gebruiker zelf automatisch opgebouwd en zelf gemanaged profiel gericht informatie te vergaren en transacties uit te voeren op het Internet. De gebruiker heeft volledige controle over zijn persoonlijke informatie, die alleen met zijn toestemming kan worden verstrekt. Respect(TM) zorgt ervoor dat het vinden van de juiste content of `commerce' slechts enkele clicks vergt. Het biedt de gebruikers daarbij 100% controle over hun persoonlijke online privacy. Respect(TM) wordt binnen de reeds bestaande technische infrastructuur geïnstalleerd van de Internet Service Provider of telecom operator. Zowel de gebruiker als de content providers hoeven geen software installaties uit te voeren.

PangoSystems voert momenteel een pilot-project uit samen met onder meer BEN Nederland, Wish, Apotheek.org, Jobbingmall.nl, Twigger, Holidaycars.nl en Buyonline.nl. Verder werken strategische partners als Satama Interactive, Proteon Web Architects en Teletik mee aan deze pilot.
Doelstelling van de pilot-studie is het in de praktijk toetsen van Respect(TM).
De uitkomsten van de pilot worden half november gepresenteerd tijdens de `Mobile & Wireless' beurs in Amsterdam. De eerste commerciële release van Respect(TM) wordt vervolgens nog voor het einde van het jaar verwacht. Naast Nederland zal het product in de rest van Europa worden gelanceerd.

De organisatie
PangoSystems is eind 1999 opgericht door Boaz Palgi (CEO), Ran Levy (CTO) en Avi Shai (VP R&D). Het management team is onlangs aangevuld met Nir Zamir als VP Marketing en Bart de Lange als VP Business Development. Het management heeft jarenlange ervaring op het gebied van technology- en software development, internationale marketing en entrepeneurship. Het hoofdkantoor is gevestigd Amsterdam. Research & Development van PangoSystems bevindt zich in Israël. In de Raad van Commissarissen hebben onder meer zitting Telefonica-topman Martin Velasco (voorzitter) en Ruud Smeets (Newconomy).

Related links:

1. Website Pango Systems