Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Consumenten-website MSN start wereldwijde reclamecampagne

Datum nieuwsfeit: 26-10-2000
Vindplaats van dit bericht
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten

Consumenten-website MSN ondersteunt groeiende populariteit met wereldwijde reclamecampagne

Website met lokale invulling in talloze landen maakt consumenten wegwijs op Internet

Schiphol-Rijk, 26 oktober 2000 - MSN, de populaire consumenten-website van Microsoft, start met een grootschalige marketingcampagne. De campagne moet aan nog meer mensen duidelijk maken dat MSN een plaats is waar ervaren en minder ervaren Internet-gebruikers alle handige en leuke mogelijkheden van Internet onder 'muisbereik' hebben. Microsoft wil van MSN een wereldwijd bekend consumentenmerk maken met de positieve klank van de twee belangrijkste merknamen van Microsoft: Windows en Office.

In de loop van november gaat de campagne van start waarbij er verschillende reclame- en marketingactiviteiten zullen plaatsvinden rondom MSN.nl, de gelokaliseerde Nederlandse versie van het wereldwijde MSN. Met een gebruikersbereik van 35 procent bevindt MSN.nl zich in de top?5 van de populairste sites van Nederland. In de maand september bezochten 1,7 miljoen unieke gebruikers de site. In oktober werd MSN.nl uitgebreid met MSN Live!, een speciaal kanaal voor live evenementen en muziekdownloads met bijdragen van onder andere internationale sterren zoals Robbie Williams en nationale artiesten zoals Acda en De Munnik en Skik. In Nederland is MSN Hotmail met 1,3 miljoen gebruikers een zeer populaire gratis Internet e-mailservice.

Gebruiksgemak centraal
Microsoft lanceert een wereldwijde reclamecampagne ter waarde van $ 150 miljoen, waarin het gebruiksgemak van MSN en de uitgebreide Internet-diensten en content op MSN centraal staan. Vanaf 26 oktober zullen in Europa, Noord-Amerika en Azië een reeks reclamespots op TV te zien zijn. De eerste spots laten zien dat MSN consumenten effectief helpt om Internet in hun dagelijks leven te integreren. MSN is een plek op Internet waar mensen zich thuis voelen en waar zij volledige controle hebben. Dit 'thuis voelen' wordt ondersteund door de muziek van de reclamespots: een nieuw arrangement van Macey Gray van de bekende Simon & Garfunkel-hit 'Homeward Bound'. Deze muziek begeleidt ook de latere spots, die laten zien hoe eenvoudig consumenten de verschillende MSN-diensten kunnen gebruiken, waaronder MSN Messenger, MSN Search, MSN Hotmail en eShop.

Microsoft heeft onlangs laten onderzoeken hoe consumenten over Internet denken. De conclusies waren overal ter wereld dezelfde: consumenten zijn enigszins gefrustreerd door Internet. Sharon Baylay, Director of Marketing van MSN Europe: "Mensen die aanvankelijk hoge verwachtingen hadden en stonden te popelen om met Internet aan de slag te gaan, vinden Internet vaak verwarrend en hebben moeite het op een zinvolle manier te gebruiken. Onze campagne richt zich op deze grote groep Internet-gebruikers. Op basis van de resultaten van ons onderzoek hebben we een campagne ontwikkeld voor mensen die graag meer willen doen met Internet. MSN is voor deze mensen dé oplossing."

Nieuwe en verbeterde Internet-diensten
Microsoft werkt voortdurend aan verbeteringen van de diensten van MSN. Tegelijk met de wereldwijde marketingcampagne, heeft Microsoft enkele technische vernieuwingen bekendgemaakt. MSN Search, de eigen zoekfunctie die MSN aanbiedt naast zoekdiensten zoals Ilse en Vindex, wordt uitgebreid met een intelligente functie die ervoor zorgt dat de zoekresultaten zijn aangepast aan de locatie van de consument. Zo levert 'football' in Engeland links naar voetbalsites en niet naar American football-sites. MSN Search kan tevens rekening houden met tijdelijke, lokale evenementen. Verder wordt ook het samenspel tussen de verschillende communicatiediensten van MSN voortdurend verbeterd. Binnen MSN Hotmail is straks te zien of een kennis online is. Vervolgens kan vanuit MSN Hotmail de MSN Messenger worden opgestart om met deze kennis één op één te communiceren via een microfoon of via het toetsenbord. Tenslotte is het in MSN Communities nog eenvoudiger gemaakt om een eigen community te starten of foto's online te zetten.

Baylay: "MSN is een plezierig en overzichtelijk vormgegeven website, die Internet-gebruikers alle content en diensten biedt die ze zoeken. MSN geeft de Internet-gebruiker flexibiliteit, controle en gebruiksgemak. De nieuwe reclamecampagne laat aan de hand van alledaagse situaties zien hoe eenvoudig en nuttig MSN kan zijn. Het is een informatieve campagne die mensen praktische adviezen en tips geeft over het gebruik van Internet."

Joost Nienhuis, manager van MSN.nl: "Ook in Nederland gaat de campagne van start en zal 'Homeward Bound' van Simon and Garfunkel de informatieve reclamespots op TV ondersteunen. De campagne richt zich in Nederland specifiek op het Nederlandse publiek. Dat past helemaal in de MSN-filosofie: de beste content en de meest gebruiksvriendelijke Internet-diensten dankzij de wereldwijde ondersteuning van de Microsoft-organisatie en tegelijkertijd een echt Nederlandse identiteit."

Meest populaire consumenten-website ter wereld
MSN is onveranderd de meest populaire consumenten-website voor Internet-gebruikers uit de hele wereld. Dit geld ook voor Europa, waar MSN nummer één is in zeven van de twaalf door Nielsen/Ratings onderzochte landen. In de maand september bezochten wereldwijd 210 miljoen unieke gebruikers MSN. De lokale websites van MSN in Groot-Brittannië, Australië, Nieuw-Zeeland en Ierland zijn allemaal nummer één in hun land (bron: Nielsen/Ratings). Ook in Canada en Zweden (bron: MediaMetrix) en in Mexico (bron: NetValue) staat MSN op de eerste plaats.

Twee toppers: MSN Hotmail en MSN Messenger Service MSN Hotmail is, met 74 miljoen gebruikers wereldwijd, onveranderd de populairste gratis Internet e?mailservice ter wereld. MSN Messenger Service is de op één na populairste Internet-toepassing voor directe communicatie via microfoon of toetsenbord. Deze dienst is de afgelopen drie maanden gebruikt voor 23 miljoen live gesprekken, met een totaal van 116 miljoen minuten gesprekstijd.

Over MSN en MSN.NL
MSN.NL is een geïntegreerd netwerk van informatie en diensten dat consumenten helpt om meer uit het web te halen, overal, altijd en met elk apparaat. MSN is de populairste bestemming op het Internet, met wereldwijd maandelijks 210 miljoen unieke bezoekers. Het is beschikbaar in 33 gebieden en in 17 talen, waarmee MSN een breder bereik heeft dan enig andere portal op het web. MSN.NL trekt maandelijks 1,7 miljoen unieke bezoekers. MSN.NL biedt uitgebreide en gemakkelijk te gebruiken voorzieningen voor het alledaags gebruik van het web, zowel voor beginnende als voor geavanceerde gebruikers. Tot de kosteloze diensten van MSN.NL behoren MSN Hotmail, 's werelds grootste e-mailsysteem; MSN Search, de veelgebruikte zoekmachine, en de populaire instant messaging-dienst MSN Messenger Service. MSN Nederland is te vinden op www.msn.nl.

Voor meer informatie:
Microsoft B.V., Michiel Gosens, Public Relations Manager, telefoon: +31 (0)20 - 500 12 74 of Monogram Communication Strategies (MCS) BV, Perlita Fränkel, telefoon: +31 (0)23 - 562 82 08.

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie