WebGain Visual Cafe Plug-in voor Application Server iPlanet

Lubbers & De Jong B.V.
(020) - 421 05 65
piet@l-dj.nl

Snellere marktintroductie van applicaties voor elektronische handel dankzij samenwerking iPlanet en WebGain WebGain Visual Café Plug-in voor Application Server van iPlanet nu beschikbaar

Nieuwegein, 26 oktober 2000 -- iPlanet E-Commerce Solutions, een gezamenlijke onderneming van Sun en Netscape, heeft met WebGain, een ontwikkelaar van e-business-applicaties en leverancier van een uit de beste componenten samengesteld Internet Dienstverleningsplatform, een plug-in ontwikkeld, die de Application Server runtime-omgeving van iPlanet integreert met de WebGain's Visual-Café 4 Enterprise Edition en de WebGain Studio ontwikkelomgevingen. De integratie van deze producten biedt organisaties een volledige ontwikkelomgeving met installatieplatform, gebaseerd op de specificaties van Java 2 Enterprise Edition (J2EE).

iPlanet en WebGain willen met de Visual-Café plug-in ontwikkelaars een stabiele en verschaalbare omgeving bieden om snel diensten te ontwerpen die nieuwe zakelijke kansen mogelijk maken. De zogenaamde time to market voor e-commerce-toepassingen wordt hier door verkort en de reactiesnelheid van de organisatie op marktontwikkelingen neemt sterk toe. Het innovatieve vermogen van de onderneming wordt aanzienlijk vergroot door de integratie van WebGain Visual-Café 4 Enterprise Edition met iPlanet Application Server.

Doordat de twee belangrijke applicatieserver-platforms nu zo nauw met elkaar verbonden zijn, kunnen gebruikers zich meer concentreren op het verbeteren of vernieuwen van zakelijke processen dan op de technologie die daarbij nodig is. De plug-in maakt het mogelijk servlets, JavaServer Pages software, en Enterprise JavaBeans transparant te registreren bij een iPlanet Application Server, lokaal of op afstand. Daarbij wordt volledig geautomatiseerd testen en debuggen in de iPlanet Application Server ondersteund. Project-templates, wizards en point&click editors verhogen de productiviteit sterk en de rijke verzameling van standaard J2EE technologie-descriptors van de iPlanet Application Server wordt toegepast. WebGain ziet het als haar taak complete end-to-end Java ontwikkeloplossingen te bieden die de belangrijkste applicatieservers - zoals de iPlanet Application Server - ondersteunen.

Prijzen en beschikbaarheid
De WebGain Visual Café Plug-in voor iPlanet Application Server is per direct gratis te downloaden van de iPlanet- en WebGain-internetlocaties: www.iplanet.com/downloads/developer/ en www.webgain.com/download/iasplugin.

De iPlanet Application Server
De iPlanet Application Server biedt een robuust e-commerce-platform dat op J2EE technologie is gebaseerd en innovatieve, geavanceerde applicatieservices mogelijk maakt voor een brede reeks servers, clients en andere apparatuur. De iPlanet Application Server bouwt voort op een traditie van grote schaalbaarheid, betrouwbaarheid en prestaties, die voldoen aan de eisen die worden gesteld aan wereldwijde e-commerce: een snelle marktintroductie, het vermogen onverwachte successen te verwerken en tevens informatiesystemen en grootschalige ondernemingsprocessen op een hoger plan te brengen. iPlanet Application Server biedt ondernemingen, service providers en dot-com-bedrijven de mogelijkheid de enorme marktkansen in de 'Net Economy' uit te buiten.

WebGain
WebGain Inc. helpt IT- en handels-teams bij het verkrijgen van concurrentievoordeel door hen in staat te stellen snel (op Java-componenten gebaseerde) e-commerce applicaties te ontwikkelen die gemakkelijk op diverse servers voor elektronische handel in gebruik kunnen worden genomen. WebGain Studio, het vlaggenschip van WebGain, verkort het ontwikkel- en installatietraject van toepassingen voor elektronische handel aanzienlijk en zorgt voor meer complete programma's met een hoge kwaliteit. WebGain Inc. is een niet beursgenoteerde onderneming, die haar hoofdkantoor heeft in Santa Clara, Californië (VS). De website van de onderneming is www.webgain.com.

iPlanet E-Commerce Solutions
iPlanet E-Commerce Solutions, een gezamenlijke onderneming van Sun en Netscape, is opgericht in maart 1999 door America Online en Sun Microsystems, met als doel de drijvende kracht achter de interneteconomie te zijn, dankzij inventiviteit, expertise en de grootste klanttevredenheid. Het iPlanet Deployment Platform is de toonaangevende software-omgeving, ontworpen om snel, uitbreidbare internetdiensten te kunnen samenstellen. Het platform is gebaseerd op open, bewezen technologieën en omvat Messaging, Directory, Web en Application Servers: stuk voor stuk de eerste in hun marktsegment. Meer informatie biedt: www.iplanet.com.