Microsoft introduceert softwarebundel 'Works for Me'

Datum nieuwsfeit: 26-10-2000

Microsoft introduceert speciaal voor de Nederlandse markt de softwarebundel 'Works for Me'

Compleet thuispakket software voor een gunstige prijs

Schiphol-Rijk, 26 oktober 2000 - Microsoft introduceert speciaal voor de Nederlandse markt een complete softwarebundel onder de titel 'Works for Me'. Het gaat om een thuispakket voor het hele gezin waarmee consumenten voor een lage prijs in één keer hun belangrijke applicaties kunnen vernieuwen en aanvullen. De bundel is tevens geschikt voor kleine bedrijven tot 5 werknemers. De bundel sluit optimaal aan bij het zojuist geïntroduceerde besturingssysteem voor consumenten Windows Me, maar draait ook uitstekend onder eerdere Windows versies. Ook consumenten die een nieuwe PC met Windows Me hebben gekocht, kunnen profiteren van dit aanbod.

Microsoft Works for Me stelt consumenten en kleine bedrijven in staat om voor een zeer gunstige prijs in het bezit te komen van de volgende softwaretitels:

Works 6.0 - Nederlandstalig
Works 6.0 is een compleet en volledig vernieuwd pakket met onder meer tekstverwerker, spreadsheet, database, agenda, adresboek en e-mail. Deze software is snel, gebruiksvriendelijk en bevat diverse onmisbare functies en hulpprogramma's.

Word 2000 - Nederlandstalig
Word 2000 is de nieuwste versie van 's werelds meest gebruikte tekstverwerker voor het maken van onder andere brieven, rapporten, bulletins. Word 2000 bevat een automatische Nederlandstalige spellingcontrole en ondersteunt Internet-functies. Diverse ingebouwde helpfuncties helpen de gebruiker op weg.

AutoRoute 2001 - Engelstalig
AutoRoute 2001 is een nieuw routeprogramma met alle Europese snelwegen, de meeste lokale wegen, honderden stadsplattegronden en informatie over duizenden hotels, restaurants, café's, toeristische trekpleisters, tankstations en treinstations.

Age Of Empires II Engelstalig
Age Of Empires II - The Age of Kings is het tweede deel van het bekroonde strategiespel Age Of Empires. Het spel stelt de speler in staat om door duizend jaar geschiedenis te reizen en om één van dertien beschavingen op te bouwen. Het spel ondersteunt zowel oorlogsvoering als handel. De grafische weergave is zeer gedetailleerd. Het is mogelijk zowel alleen als met meer personen te spelen.

Encarta Grote Wereldatlas 2001 Winkler Prins - Nederlandstalig De Encarta Wereldatlas 2001 bevat gedetailleerde en dynamische 3D-kaarten in meer dan 20 stijlen met alle culturen van de wereld. Het product is volledig Nederlandstalig en ondersteunt multimedia met duizenden foto's, video's, audioclips en links naar het Internet. Ook kan de gebruiker zelf kaarten maken.

Picture It! 2001 - Nederlandstalig
Met Picture It! 2001 kunnen foto's worden bewerkt met 150 creatieve stijlen, waaronder regendruppel, kalk, houtskool, krijt, schets en aquarel. Het programma maakt het mogelijk om de resultaten te printen, via e-mail te versturen of op het Internet te publiceren.

Extra cd-rom met veel software
Works for Me bevat een extra cd-rom met de volgende software: Windows Media Player 7.0, Netmeeting 3.0, Frontpage 2000 evaluatieversie, MSN Messenger Service 3.0, Internet Explorer 5.01 en Outlook Express 5.01. Op gamegebied bevat de cd-rom: een demoversie van Motocross Madness 2; een demoversie van Starlancer; videodemonstraties van de nieuwste Microsoft gamecontrollers (Sidewinder Gamevoice, Sidewinder Strategic Commander en Sidewinder Force Feedback 2). Tenslotte bevat de cd-rom: DirectX 7.0a, Game Voice Share, Clip Art, Pocketstreets (voor de Pocket PC) en een 6 maanden evaluatieversie van McAfee Internet Guard Dog.

Kortingcoupons:
Het pakket bevat ook kortingsbonnen met een totale waarde van fl. 100,--.

Get energized!
Microsoft Nederland wijdt een speciale campagne aan de introductie van Works for Me. Aan deze campagne is de website www.microsoft.nl/getenergized/ gekoppeld. Informatie over het nieuwe pakket is te vinden op www.microsoft.nl/worksforme/.

Works for Me is tot en met 1 februari 2001 te koop in computerspeciaalzaken en bij bekende winkelketens, waaronder Vroom & Dreesman, Dynabyte, Vobis, Bruna, Dixons. De verkoopprijs van dit pakket is fl. 199,-- inclusief BTW.

Systeemvereisten
Algemeen:

* Multimedia-pc met een Intel Pentium 166 MHz-processor of hoger;
* Besturingsysteem Microsoft Windows 95, Microsoft Windows 98, Microsoft Windows 98 Second Edition, Microsoft Windows Me;
* 32 MB RAM geheugen of meer;

* Minimaal 300 MB beschikbare vaste schijfruimte. Voor een installatie van alle toepassingen is circa 1.5 GB benodigd;
* Quad-speed of sneller cd-rom station;

* SVGA-monitor (256 kleuren) of een monitor met een resolutie van 640x480 of hoger. Voor Age of Empires II - Age of Kings is een minimale resolutie van 800x600 benodigd;
* Microsoft Mouse, Microsoft IntelliMouse of compatibele aanwijsapparatuur;
* Videokaart met 2MB videogeheugen of meer (local bus);
* 16-bits geluidskaart met luidsprekers of hoofdtelefoon aanbevolen.
Microsoft
Microsoft (NASDAQ: MSFT) is opgericht in 1975 en is marktleider op het gebied van software voor privé- en zakelijk computergebruik. Het bedrijf levert een brede reeks aan producten en diensten die ontwikkeld zijn om mensen meer mogelijkheden te bieden tot een prettiger en gemakkelijker gebruik van de computer, ongeacht waar, wanneer en hoe zij dat willen.

Voor meer informatie:
Microsoft B.V., Michiel Gosens, Public Relations Manager, telefoon: +31 (0)20 - 500 12 74 of Monogram Communication Strategies (MCS) BV, Perlita Fränkel, telefoon: +31 (0)23 - 562 82 08.

Dit persbericht en andere persinformatie van Microsoft kunt u ook vinden op de Microsoft Benelux website op pagina www.microsoft.nl/press/

Microsoft en Windows zijn hetzij gedeponeerde handelsmerken hetzij handelsmerken van Microsoft Corporation in de Verenigde Staten en/of andere landen. Alle andere merk- en productnamen zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectieve houders.