Nieuwe brochure zet Nederlandse tuinbouw op de kaart

Datum nieuwsfeit: 27-10-2000

Holland, the Heartland of the Horti-business

Nieuwe brochure zet Nederlandse tuinbouw op de kaart

De Nederlandse tuinbouw heeft een brochure gemaakt om Europese politici en ambtenaren over deze sector te informeren. Omdat de tuinbouw weinig aandacht en financiële steun van de EU vergt, wordt het economisch belang door veel Europese beleidsmakers onderschat. De brochure geeft een beeld van de grootste - en meest succesvolle - agrarische bedrijfstak in Nederland.

Aan bod komen de verschillende tuinbouwsectoren, hun economische betekenis en het groeiende aandeel van de productie onder glas. Nederland wordt neergezet als een handelscentrum van tuinbouwproducten met een exportwaarde van 10,5 miljard Euro. De belangrijkste succesfactoren, zoals traditie, innovatie, marketing, logistiek en duurzaamheid worden daarbij toegelicht. De brochure is beschikbaar in het Engels, Duits en Frans. Het betreft een uitgave in het kader van de campagne 'Onder glas groeit iets nieuws...'.

De Engelstalige brochure is in pdf-format te bekijken op deze site. De brochure kan ook direct worden aangevraagd bij het Productschap Tuinbouw, telefoon 079-3470633 of per een email naar (j.claassen@tuinbouw.nl). De eerste tien exemplaren (per taal) zijn gratis. Daarna worden productie- en verzendkosten in rekening gebracht (op aanvraag).

Click hier om de brochure te bekijken.

Om de brochure te kunnen bekijken heeft u Acrobat Reader nodig, click op het plaatje om Acrobat Reader te downloaden.

Acrobat.gif (1692 bytes)