CMG's Mobile E-mail-oplossing hart nieuwe service Sonera

Datum nieuwsfeit: 27-10-2000

CMG's Mobile E-mail-oplossing vormt hart van nieuwe service van Sonera

Sonera lanceert een nieuwe m-mail berichtendienst, gebaseerd op de Mobile E-mail-oplossing van CMG

Amstelveen, 27 oktober 2000 - CMG Telecommunications heeft haar meest recente Mobile E-mail-oplossing geleverd aan Sonera, de grootste mobiele operator van Finland. De innovatieve Finse operator lanceerde de nieuwe 'm-mail' service deze week. Deze oplossing stelt Sonera in staat om abonnees met behulp van WAP- en SMS-technologieën toegang te geven tot hun persoonlijke e-mail-berichten, vanaf hun mobiele telefoon. Sonera biedt reeds een berichtenservice aan via Internet en is nu bezig dit type service uit te breiden naar de mobiele markt. Sonera heeft een dienst gelanceerd die naar verwachting het gebruik van WAP enorm zal vergroten, wat aanzienlijke extra omzet voor de operator zal genereren.

Mobile E-mail is een centrale component binnen CMG's visionaire Messaging Strategy. "We hebben er vertrouwen in dat de gebruikservaring met Mobile E-mail de abonnees voorbereidt op meer geavanceerde berichtendiensten, waarvoor CMG eveneens complete oplossingen zal leveren," zegt Geert Kolthof, Vice-President Mobile Internet van CMG. "We zijn zeer ingenomen met het feit dat we onze werkrelatie met een van 's werelds toonaangevende mobiele, media- en communicatiebedrijven kunnen continueren. Eerder hebben we Sonera onze SMS-oplossing geleverd en we zijn blij dat we met hun nieuwe wegen kunnen inslaan. Deze nieuwe service is op 26 oktober gelanceerd in Finland, maar we verwachten dat het in de niet al te verre toekomst overal in Europa gemeengoed zal worden."

De 'm-mail' service wordt geleverd op een kwalitatief hoogstaand platform met hoge beschikbaarheid en prestaties en welke eenvoudig te integreren is met standaard mailserver-systemen. "CMG's expertise op het gebied van draadloze messaging-applicaties zal ons in staat stellen om onze klanten een aantal innovatieve diensten met toegevoegde waarde aan te bieden," zegt Marja Räisänen, Product Manager van Sonera. "Onze relatie met CMG is gegroeid door ons wederzijdse doel om aan het front te staan van de communicatie-ontwikkelingen. CMG heeft de afgelopen jaren meermalen bewezen toegevoegde waarde te bieden en een innovatieve benadering te hanteren."

CMG
CMG is een wereldwijd opererende Informatie & Communicatie Technologie (ICT) groep, die een leidende positie heeft in zowel zakelijke ICT-dienstverlening als in mobiele messaging en billing producten. Middels management consultancy, systeemontwikkeling en -integratie, software-applicaties en outsourcing bouwt CMG aan de betrouwbare ICT-infrastructuren die organisaties nodig hebben voor hun nieuwe electronic en mobile commerce toepassingen. CMG, dat opgericht is in 1964, heeft hoofdkantoren in Londen en Hoofddorp en is momenteel internationaal actief vanuit haar bases in 16 landen. CMG beschikt over kennis, oplossingen en producten voor klanten in de financiële sector, handel, transport, petrochemie, telecommunicatie-, media-, retail-, productie- en nutsbedrijven en overheden. De Groep levert tevens zakelijke outsourcingsdiensten zoals salarisverwerking, beheer van call centers, netwerken, infrastructuren en applicaties, en hosting.

CMG Telecommunications heeft een leidende positie verworven in wireless messaging en gateway producten, mobile Internet en e-mail, cell broadcast en customer care & billing systemen. Deze producten worden wereldwijd geleverd aan mobiele telecommunicatie operators en service providers vanuit kantoren in Europa, Noord- en Zuid-Amerika en de Aziatische Pacific regio. CMG is genoteerd aan de effectenbeurzen in Londen (FTSE 100 - en techMark 100 index) en in Amsterdam (AEX Midkap index). Meer informatie over CMG is te vinden op www.cmg.nl.

Voor meer informatie:
CMG Nederland B.V.contactpersoon: Helen MoolhuijsenCorporate Communicatie ManagerTel: 020 - 50 33 000E-mail adres: (helen.moolhuijsen@cmg.nl) Monogram Communication Strategies (MCS) BV contactpersoon: Robert de MollTel : 023 - 56 28 208 E-mail adres: (robertdm@monogram.nl)