TPG en P&TLuxembourg richten Joint-Venture op

Datum nieuwsfeit: 27-10-2000
TNT Post Groep

TPG en P&TLuxembourg gaan Joint-Venture oprichten

TNT Post Groep NV (TPG) en P&TLuxembourg gaan een overeenkomst ondertekenen voor de oprichting van een joint-venture. De joint-venture zal hoogwaardige express- en koeriersdiensten aanbieden naar, van en binnen Luxemburg. De ondertekening van de overeenkomst vindt op 10 november plaats. De Luxemburgse regering heeft vandaag haar goedkeuring aan de joint-venture verleend.

De joint-venture van TPG and P&TLuxembourg wordt op 1 januari 2001 operationeel. De verwachte omzet voor 2001 bedraagt EUR 5 miljoen, en het nieuwe bedrijf zal werk bieden aan 50 werknemers in Luxemburg. "De joint-venture is een veelbelovende stap in de vorming van een strategische alliantie tussen P&TLuxembourg en TPG", verklaart Ad Scheepbouwer, CEO van TPG. "P&T zal graag samenwerken met TPG, een betrouwbare en wereldwijd actieve partner", aldus Edmond Toussing, Directeur-generaal van P&TLuxembourg.

P&TLuxembourg
P&TLuxembourg is in 1842 opgericht en is sinds 1992 een zelfstandig staatsbedrijf. De onderneming heeft 2700 werknemers en is actief op het gebied van postale, financiële en telecommunicatiediensten. P&TLuxembourg heeft een flexibele organisatie die zich zowel op particulieren als op zakelijke klanten richt, waaronder internationale banken, verzekeringsmaatschappijen en Europese instellingen. In 1999 behaalde P&TLuxembourg een totale omzet van EUR 411 miljoen. Aanvullende informatie vindt u op www.ept.lu.

TNT Post Groep (TPG)
TPG verleent wereldwijd, onder de twee merknamen TNT en Koninklijke PTT Post, een breed scala aan post, express en logistieke diensten. TPG heeft ruim 116.000 werknemers in 64 landen en is actief in meer dan 200 landen. De totale omzet van TPG bedroeg in 1999 EUR 8,5 miljard. In het eerste halfjaar van 2000 is de omzet gestegen met 19,5%. TPG is aan de beurzen van Amsterdam, New York, Londen en Frankfurt genoteerd.

27 oktober 2000