Politiebericht Utrecht: Brand toneelvereniging opgelost

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 27-10-2000

Politiebericht Utrecht: district Eemland noord, 09.30 uur
Brandstichting toneelvereniging opgelost

EEMNES De politie van district Eemland noord heeft afgelopen weekend drie jongens aangehouden die worden verdacht van brandstichting. Zaterdagavond 21 oktober omstreeks kwart voor twaalf kwam bij de politie een melding binnen van brandstichting bij een bedrijf op industrieterrein `De Bramenberg` te Eemnes. Met behulp van een getuige, die tevens de brand had geblust, konden de twee verdachten van 16 en 20 jaar (beiden uit Eemnes) in de buurt van het industrieterrein worden aangehouden.

Zij bekenden vrijwel direct ook verantwoordelijk te zijn voor de brand op 20 augustus van dit jaar in het gebouw van een toneelvereniging aan de Hasselaarlaan te Eemnes. Op basis van hun verklaringen kon woensdag 25 oktober nog een 16-jarige jongen uit Eemnes worden aangehouden die wordt verdacht van betrokkenheid bij de brand op 20 augustus.

Drie mannen aangehouden voor vernieling

BAARN Vrijdagnacht kwam bij de politie een melding binnen van een getuige die zojuist gezien had dat drie mannen een ruit hadden vernield bij een pand aan de Laanstraat. De verdachten zouden hierna in een donkerkleurige auto zijn gestapt en zijn weggereden.

Omstreeks half drie belde de getuige weer naar de politie met de mededeling dat de mannen terug waren en weer bij het pand in de buurt stonden. Ter plaatse kon de politie drie mannen aanhouden. Het betrof twee 21-jarige en een 39-jarige man allen uit Baarn. Het is de politie nog onduidelijk waarom de mannen de vernieling pleegden.

Rijden onder invloed

SOEST Tijdens een verkeerscontrole op de Steenhoffstraat werd vrijdagmorgen omstreeks één uur een 60 jarige man uit Baarn op alcohol gecontroleerd.
Uit de blaastest bleek dat de man gedronken had. Hierop werd hij aangehouden en overgebracht naar het bureau. De ademanalyse wees uit dat de 60-jarige man uit Baarn 1.1 promille alcohol in zijn bloed had. Met een rijontzegging van vier uur en een boete van 900,= werd de man heengezonden.