Mobgo kiest voor webcontentmanagementsysteem mediasurface

Datum nieuwsfeit: 27-10-2000

MOBGO KIEST VOOR WEBCONTENTMANAGEMENTSYSTEEM VAN MEDIASURFACE

Hilversum/Amsterdam, 27 oktober 2000 De mobiele internet provider MoBgo heeft voor zijn contentbeheer gekozen voor de managementsoftware Mediasurface 3.0. De oplossing van Mediasurface richt zich op het beheer van websites, voor het produceren en onderhouden van content. Bovendien voorziet Mediasurface in workflow, lifecycles en de publicatie van content via meerdere digitale kanalen.

MoBgo biedt internet toegang via een WAP telefoon, voor iedereen, ongeacht het belabonnement. Doel is om een snelle inbelverbinding tot stand te brengen en op overzichtelijke wijze de beste en leukste WAP applicaties te presenteren. Behalve links naar geselecteerde WML sites, bevat de startpagina van MoBgo ook verbindingen naar zelf ontwikkelde WAP applicaties, zoals MoBsport en MoBgames. Deze applicaties kunnen ook afzonderlijk worden aangevraagd. MoBgo koos voor Mediasurface omdat de applicatie vele mogelijkheden biedt en snel kan worden toegepast. MoBgo biedt WAP-applicaties en dat stelt een aantal specifieke eisen aan een content management applicatie. Zo heeft MoBgo te maken met een snel veranderende omgeving waarop snel en adequaat moet worden ingespeeld. De applicatie moet mobiele internettoepassingen ondersteunen en op klantniveau gepersonaliseerde content kunnen aanbieden. Dat alles biedt Mediasurface evenals support. Daarnaast speelt de gebruikersvriendelijkheid een belangrijke rol. De mensen die de content moeten verzorgen hoeven niet over technische kennis te beschikken. De bouw en de implementatie waren volledig gebaseerd op Mediasurface. Binnen twee maanden was de site van MoBgo live.

Over MoBgo
MoBgo is een onafhankelijke aanbieder van mobile Internet toegang . MoBgo streeft ernaar de beste, meest informatieve en onderhoudende WAP aanbieder te worden. Entertainment (en dus ook sport) staat voor MoBgo hoog op de prioriteitenlijst. MoBgo concentreert zich in haar (toekomstige) dienstverlening op drie kernelementen: Telco-onafhankelijkheid (mobiel Internet toegang voor iedereen met een WAP telefoon), personalisatie, en aanpassing afhankelijk van de locatie van de eindgebruiker. Aanmelden voor de diensten van MoBgo kan op www.mobgo.com of door 0900-9119119 te bellen.

Over Mediasurface
Mediasurface Limited is toonaangevend Europees leverancier van applicatiesoftware voor content management van websites en nieuwe digitale netwerken. Mediasurface helpt klanten om snel en effectief content te publiceren en beheren, zowel voor intern gebruik als om online B2B en B2C e-business mogelijk te maken. Mediasurface scheidt de presentatie en de structuur van de content. Daardoor is het voor een grote groep gebruikers binnen een bedrijf mogelijk content te bewaken, vernieuwen en beheren, via het Internet en andere digitale netwerken. Dit alles gegoten in een vooraf gedefinieerd en veilig en centraal te controleren proces. Mediasurface werd in 1996 opgericht vanuit het idee dat content management een eerste vereiste is voor succes in e-business. Mediasurface is actief in Europa en de Verenigde Staten. Mediasurface heeft haar software en diensten verkocht aan meer dan 50 klanten, die daarmee meer dan 70 websites in Europa en de V.S. beheren, verdeeld over diverse verticale markten. Meer informatie is te vinden op http://www.mediasurface.com. Het telefoonnummer van Mediasurface Benelux is 035 6257890.

Meer informatie voor de redactie:
Mediasurface B.V. MoBgo Potters PR Martijn Burger Aimee van de Kommer Monique Potters tel. 035 6257890 tel. 020 6738206 tel. 0345 501595 martijn.burger@mediasurface.com avdk@mobgo.com monique@potterspr.nl