Filmpremière voor dove kinderen Rotaract Club Helmond

Datum nieuwsfeit: 28-10-2000
Geachte redactie,

Middels deze email willen wij het volgende onder uw aandacht brengen. Op zaterdag 28 oktober a.s. organiseert Rotaract Club Helmond (jongeren van 18-29 jaar oud) in samenwerking met Pathé Eindhoven en het Instituut voor Doven te St. Michielsgestel een heuse filmpremière voor dove kinderen. Op deze dag zullen een 550 personen (dove kinderen met ouders) naar Eindhoven komen om daar gratis maar toch geheel verzorgt een filmpremière bij te wonen. De film zal naast ondertiteling ook voorzien worden van een 'gebarenpostzegel', zodat zowel kinderen met 1-talig als kinderen met 2-talig dovenonderwijs de film kunnen volgen. Op deze unieke dag zullen er naast de vertoning van de premièrefilm ook diverse bekende Nederlanders aanwezig zijn. Daarnaast ontbreken ook limousines en een rode loper niet. Om de premièresfeer compleet te maken willen wij jullie uitnodigen om op deze dag aanwezig te zijn voor jullie blad of programma, zodat de kinderen echt de ster van de dag zijn. Het is van belang te melden dat dit project geheel belangenloos is georganiseert (door RAC Helmond en door de diverse sponsors (MCM, Pathé, Mars, CocoCola, Jimmy's Popcorn, etc.) en dat er daardoor geen kosten voor de bezoekers aan verbonden zijn. De dag begint om 10:00 's ochtends en zal duren tot ongeveer 13:30 's middags. Hopelijk mogen wij jullie welkom heten op zaterdag de 28ste.

Met vriendelijke groeten,

Edwin Prijden
RAC Helmond
tel: 0654300797

P.S. voor eventuele vragen kunt u contact opnemen via het bovenstaande telefoonnummer.