Politiebericht Utrecht: district Rijn & Venen

Datum nieuwsfeit: 28-10-2000

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 28-10-2000

Politiebericht Utrecht: district Rijn & Venen, 10.10 uur
Handgemeen mondt uit in vondst weed

MAARSSEN Vrijdagmiddag kreeg de politie een melding van een vechtpartij bij de parkeergarage van het winkelcentrum Bisonspoor. Ter plaatse trof de politie een 23-jarige man uit Maarssen aan die zojuist een handgemeen had gehad met een 48-jarige man uit Breukelen.

Aanleiding voor het handgemeen was dat de 48-jarige man met zijn winkelwagentje tegen de bromfiets van de Maarsenaar was opgelopen. Hierdoor ontstond een woordenwisseling en later een handgemeen. De 23-jarige man had geprobeerd met een schroevendraaien zijn opponent te steken.

De politie hield de 23-jarige verdachte aan en kon op aangeven van getuigen de schroevendraaier -die inmiddels verstopt was onder de buddysit- veiligstellen. Onder de buddysit trof de politie ook een tiental zakjes weed aan.<>br>
Op last van de Hulpofficier van Justitie werd er op het huisadres van de verdachte een huiszoeking gestart. Tijden deze huiszoeking in Antilopespoor werden op diverse plaatsen grote hoeveelheden weed in zakjes aangetroffen. De verdachte heeft afstand van de weed gedaan en is in verzekering gesteld.

Diefstal uit bedrijf

MAARSSEN Via een getuige werd de politie zaterdagmorgen getipt dat er bij een benzinestation aan de Straatweg twee mannen bezig waren in te breken. Op weg naar het benzine station belde de getuige weer met de mededeling dat de mannen inmiddels op een scooter vertrokken waren.

Ter plaatse trof de politie ter hoogte van de kassa een ingegooide ruit aan. De mannen hadden zich zo toegang weten te verschaffen tot het pand. Uiteindelijk werd een partij sigaretten en een kluis met enkele honderden guldens meegenomen. Het tweetal is op een scooter gevlucht.

De politie is op zoek naar getuigen van deze diefstal. Heeft u informatie, belt u dan met de politie van het district Rijn & Venen, tel.: 0900 8844.

Aanrijding letsel

MAARSSEN Op de Safariweg ontstond vrijdagavond 27 oktober een aanrijding tussen een 13-jarig jongetje uit Maarssen op de fiets en een automobilist. Omstreeks tien voor zeven werd het jongetje aangereden en viel op de grond.

Na het ongeval reed de bestuurder met hoge snelheid door in de richting van Vleuten. Het 13-jarig jongetje liep door de aanrijding een gebroken sleutelbeen op en had diverse schaafwonden. De identiteit van de bestuurder is inmiddels bij de politie bekend.

Graffitipleger aangehouden

WOERDEN Tijdens de surveillance zaterdagmorgen 28 oktober, zag de politie op de Johan de Witlaan een 23-jarige man uit Woerden een reclamebord met graffiti bespuiten. Bij het zien van de politie gooide de man zijn spuitbus in de bossages en wilde weglopen.

De politie heeft de man aangehouden en overgebracht naar het bureau. Tijdens het verhoor verklaarde de man dat hij op een groot aantal locaties graffiti had aangebracht. Zo bleek hij op de brug over de singel bij de Oostsingel tot zes maal toe de letters BBQ gespoten te hebben. Vervolgens is hij de Voorstraat in gefietst en heeft op diverse winkelruiten en muren de drie letters aangebracht.

Volgens de verdachte had hij ook in het station en op de achterzijde van een touringcar die geparkeerd stond voor het station meerdere tekens aangebracht.

Vernieling autoruit na ruzie
WOERDEN Een 32-jarige chauffeur uit Vlaardingen reed vrijdagmiddag met zijn vrachtwagen over de Singel Oostzijde. Blijkbaar had de man niet in de gaten dat hij door een plas reed en daarbij een 51-jarige inwoner uit Woerden trakteerde op een waterballet.

De Woerdenaar werd hier zo boos over dat hij een stok pakte en tegen de zijruit van de vrachtwagen sloeg. Hierdoor sneuvelde de ruit. De 51-jarige man werd door de politie aangehouden en overgebracht naar het bureau. Tegen de man zal een proces-verbaal worden opgemaakt ter zake vernieling.