Groninger literatuurkrant op internet

Datum nieuwsfeit: 29-10-2000
GRONINGER LITERATUURKRANT OP INTERNET

Nieuwegein/Groningen, 29 oktober 2000 - Onder auspiciën van Stichting BeeldSpraak verschijnt vanaf vandaag de GRONINGER LITERATUURKRANT op het Internet.

De Groninger Literatuurkrant geeft een indruk van wat er aan literaire activiteiten plaatsvindt in Noord Nederland, met name in Groningen Stad. Eén tot enkele malen per maand zal de krant worden aangevuld met verse items. De bijdragen kunnen bijvoorbeeld boekrecensies, verslagen van literaire avonden, een literaire agenda enzovoorts zijn, aangevuld met gedichten, korte verhalen of romanfragmenten van Noord Nederlandse schrijvers, foto's en ander beeld- geluids- of videomateriaal.

De Groningse dichteres en journaliste Petra Else Jekel treedt op als samensteller / redacteur van de GLK. Zij brengt de bijdragen bijeen en redigeert ze waar nodig en / of levert eigen bijdragen.

GLK is via de website van BeeldSpraak op verschillende manieren bereikbaar.

JACK KOEHORST
STICHTING BEELDSPRAAK