Online trainingen Managersonline.nl nu gratis

Datum nieuwsfeit: 29-10-2000

ONLINE TRAININGEN MANAGERSONLINE.NL NU GRATIS

29 oktober 2000 - De online trainingen van Managersonline.nl worden voortaan gratis aangeboden. Tot nog toe kostten deze opleiding f 2,50 per stuk. Managersonline.nl integreerde onlangs I-cademy.net, de eerste internet academie in Nederland. De beslissing van Managersonline.nl om de opleidingen gratis aan te bieden past in de strategie van het bedrijf.

I-cademy.net startte in augustus van dit jaar als eerste internet academie van Nederland. Via de site kunnen management trainingen op het gebied van e-business, marketing, financiën, hrm en management worden gevolgd. Vorige maand werd I-cademy.net geïntegreerd in Managersonline.nl. Afgelopen week werd de cursus 'Situationeel Management' aan het opleidingenaanbod toegevoegd. Deze cursus is ontworpen door het organisatie-adviesbureau MBI Partners.

Het gratis aanbieden van online opleidingen past in de strategie van Managersonline.nl. "Managersonline.nl wil een gemakkelijk toegankelijke portal zijn voor managers en professionals. We willen zowel hoogwaardige content bieden als goede informatie over andere relevante sites over management. Betaalde opleidingen passen niet in dat concept, dat werkt alleen maar drempelverhogend," aldus hoofdredacteur Fred Akkerma. De opleidingen werden aanvankelijk voor f 2,50 per stuk aangeboden. Via Managersonline.nl zijn deze trainingen echter nu ook gratis te volgen. Daarvoor hoeft de bezoeker zich slechts aan te melden voor de gratis nieuwsbrief van Managersonline.nl.

Het gratis aanbieden van opleidingen is mogelijk omdat deze afkomstig zijn van opleidingsinstituten en adviesbureaus die op deze manier in contact willen komen met potentiële cursisten. Door middel van het aanbieden van een korte introductiecursus via internet kunnen zij de aandacht op zich vestigen. Dit kan overigens anoniem. Alleen als de cursist het wenst, kan hij of zij gratis meer informatie over het complete cursusaanbod van een bureau ontvangen.

Instituten die geen introductie-opleidingen aanbieden, kunnen zich wel gratis aanmelden bij de insituten-databse, waarin bezoekers van Managersonline.nl kunnen zoeken naar de training van hun keuze.

Managersonline.nl
www.managersonline.nl