Stichting IVIO vult dienstverlening Start aan

Datum nieuwsfeit: 30-10-2000

Lelystad, 30 oktober 2000

Stichting IVIO vult dienstverlening Start aan

De Stichting IVIO en arbeidsmarktintermediair Start gaan intensief samenwerken vanaf 1 november 2000. Door de jarenlange kennis en ervaring als opleidingsadviseur kan IVIO de bestaande dienstverlening van Start Opleidingen goed aanvullen. De interactieve opleidingen en de maatgerichte begeleiding van IVIO kunnen zowel virtueel als op iedere gewenste locatie worden ingezet. Start kan hierdoor flexibel inspelen op de opleidingsbehoefte van werkgevers en werknemers en biedt daarmee alle flexwerkers een kans op een goede baan en carrière.

Vanuit Start bestaat al enige jaren de mogelijkheid om maatgerichte bedrijfsopleidingen te volgen binnen diverse sectoren zoals automatisering, techniek, transport en zorg. De stichting IVIO vergroot dit pakket aan dienstverlening, door het aanbieden van erkende en gecertificeerde opleidingen op vbo, mbo en hbo-niveau. Naast CREBO-erkend examenbureau, is de organisatie ook een deskundige opleidingspartner binnen de onderwijssector. De afgelopen jaren is er veel expertise opgebouwd met het bijscholen van onderwijspersoneel en het scholen van achterstandsgroepen. Daarnaast kunnen vanuit de speciale IVIO-personeelsbank ruim 700 docenten en trainers op afroep ingezet worden om de opleidingstrajecten op te zetten, uit te voeren of te begeleiden. Start en IVIO kunnen via deze samenwerking meer arbeidskrachten laten instromen in het onderwijs, waardoor beide organisaties bijdragen aan het oplossen van het tekort aan onderwijspersoneel.

In de toekomst zullen er educatieve leercentra geopend worden vanuit de vestigingen van Start. Deze leercentra gaan zorgen voor een breed scholingsaanbod op alle niveaus en moeten via de virtuele weg toegankelijk zijn voor alle flexwerkers. Het hiervoor benodigde cursusinformatiesysteem zal centraal worden opgezet en onderhouden door IVIO. Op deze manier willen Start en IVIO op een interactieve manier via individuele opleidingen, alle flexwerkers voorzien van advies en passende loopbaanbegeleiding bij hun weg binnen de arbeidsmarkt.