BitMagic en Adero partner in contentdistributie

Datum nieuwsfeit: 30-10-2000
Bron: Newconomy
Newconomy

BitMagic en Adero partner in contentdistributie (30-10-2000)

Internet softwarebedrijf BitMagic en content distributie netwerk Adero hebben een overeenkomst gesloten om de contentdistributie van BitMagic en licentienemers van de BitMagic technologie over het Internet naar eindgebruikers te optimaliseren.

BitMagic maakt reeds gebruik van Adero's contentdistributie-netwerk. De content van BitMagic en haar licentienemers wordt automatisch opgeslagen op meer dan honderd wereldwijd verspreide Adero servers en vanuit deze lokale servers gedistribueerd naar de eindgebruikers. Hierdoor worden vertragende factoren op het Internet grotendeels omzeild, en ervaren de klanten van BitMagic een veel snellere interactie. BitMagic vergroot tevens haar distributiecapaciteit en verhoogt de schaalbaarheid van deze capaciteit zonder dat ze extra investeringen hoeft te doen.

Alex Reijnierse, Chief Technology Officer van BitMagic: 'De keuze voor Adero was voor ons een logische stap, omdat wij zo zelf geen grote investeringen hoeven te doen in de uitbreiding van onze eigen servercapaciteit. Tevens distribueren we onze content nu bijna vijf maal sneller op piekuren. Adero's services zullen ook worden aangeboden aan de licentienemers van de BitMagic technologie, voor een optimale schaalbaarheid en snelheidsverbetering bij de verzending van hun eigen content."

"Ons wereldwijde contentdistributie-netwerk stelt BitMagic in staat haar klanten overal ter wereld vanaf Adero's lokale servers te bedienen. Dat maakt de interactie tussen BitMagic en haar klanten veel sneller en betrouwbaarder", aldus Ewout Maaskant, Sales Director Europe voor Adero. "BitMagic en haar licentienemers kunnen nu kostbare tijd en middelen nog effectiever besteden aan het zo optimaal mogelijk bedienen van hun klanten. Snelheid is een van de belangrijkste sleutels tot succesvol zakendoen op het Internet, waar de concurrentie nooit meer dan een muisklik verderop is."

Over BitMagic
BitMagic is een internationaal Internet-softwarebedijf dat haar client-server technologie aan derden beschikbaar stelt door middel van softwarelicenties en platformservices (het verhuren van de infrastructuur). Deze activiteit richt zich voornamelijk op bedrijven die hun klanten op periodieke basis willen bereiken en het BitMagic platform gebruiken voor gerichte verzending, vertoning, tracking en rapportage van e-business toepassingen. BitMagic heeft ook een eigen gratis entertainment player, die inmiddels door meer dan 300.000 mensen is geinstalleerd. Deze eigen player heeft een belangrijke testfunctie en is een showcase van de BitMagic technologie. Inmiddels zijn er overeenkomsten gesloten met onder andere Bol.com en Chello. BitMagic is gevestigd in San Francisco en Amsterdam. Zie ook www.bitmagic.com.

Over Adero
Adero's webcontent distributie netwerk stelt bedrijven in staat om snelle, consistente en betrouwbare service op het Internet aan te bieden aan haar klanten waar ook ter wereld. Adero maakt gebruik van haar GlobalWise webcontent distributie netwerk en biedt haar diensten bij voorkeur aan via partners. Adero is tevens een van de oprichters, samen met ondermeer America Online, Genuity, Exodus en Inktomi, van de ContentBridge alliantie. Deze alliantie van hosting providers en internet access providers heeft als doel een economische en technologische samenwerking tussen Internet service providers te realiseren. Deze samenwerking zal uiteindelijk leiden tot een zo optimaal mogelijk contact tussen webcontent provider en haar klant. Adero heeft haar hoofdkantoor in Boston, Verenigde Staten, en heeft verkoopkantoren in Atlanta, San Fransisco, Amsterdam, Londen, Parijs,Rome, Jeruzalem, HongKong, Tokio, en Sydney.

Voor meer informatie:
www.adero.com en www.content-bridge.com