Politie Almere gaat meer toezicht houden op stations

Datum nieuwsfeit: 30-10-2000

Politiebericht Flevoland: Almere 30-10-2000
Politie actief in spoorwegconvenant
Stafdienst Communicatie, Evert Onink, 06-5140 1953

ALMERE De Spoorwegpolitie en Politie Almere intensiveren het toezicht op en rond de stations in Almere. Tegelijkertijd worden de surveillances van beveiligingsbedrijf Randon tijdelijk teruggetrokken. Tot deze maatregel is besloten nu is gebleken, dat medewerkers van Randon worden bedreigd en geïntimideerd. De bevoegdheden van de Randon-surveillanten zijn ontoereikend om hiertegen adequaat actie te ondernemen.
De Spoorwegpolitie neemt de dagelijkse surveillances op zich. Politie Almere heeft na het schietincident begin oktober in Almere Buiten extra surveillances ingezet in en rond het centrum van Almere Buiten. Deze surveillances zijn ingezet om op te treden tegen groepjes jongeren, die in en rond het centrum van Almere Buiten overlast veroorzaken en door hun gedrag het gevoel van onveiligheid vergroten. Deze extra surveillances ondersteunen ook de medewerkers van de Spoorwegpolitie.
Over uitbreiding van deze extra surveillances en andere maatregelen wordt overleg gevoerd.