Minister Netelenbos ontvangt 'Veilig op Weg'-diploma

Zoetermeer, 30 oktober 2000

Aan de sociaal-economische redactie

Minister Netelenbos ontvangt "Veilig op Weg"-diploma

Vandaag heeft minister Netelenbos het "Veilig op Weg"-diploma ontvangen. "Veilig op Weg" richt zich op kinderen in het basisonderwijs en wil hen leren in het verkeer veilig op te gaan met de vrachtauto. Het Ministerie van Verkeer en Waterstaat heeft vanaf het eerste mo-ment dit landelijke voorlichtingsproject ondersteund. En daarom overhandigde mevrouw M. de Mooij, voorzitter van "Veilig op Weg; zorg dat je gezien wordt", een diploma aan minister Netelenbos tijdens de start van het vierde seizoen.

De uitreiking vond plaats vanmiddag in het DAF Museum te Eindhoven. Minister Netelen-bos heeft zelf de "Veilig op Weg" theorieles gegeven aan kinderen van groep 7 en 8 van de basisschool "De Ontmoeting" uit Eindhoven. Daarna volgde de praktijkles bij de demonstratievrachtauto van het project.

"Veilig op Weg" is een initiatief van de Kring van Jonge Ondernemers (KJO) van Transport en Logistiek Nederland. Kern van het project is dat transportondernemers zelf, op vrijwillige basis, met de demonstratievrachtauto op pad gaan om door heel Nederland kinderen op de basisschool les te geven. Doel ervan is hun verkeersveiligheid voor nu en voor straks te vergroten. Leerlingen van groep 5 en 6 en 7 en 8 krijgen theorieles aan de hand van een video en een lesvel. Daarna gaan de kinderen naar buiten om een praktijkles te volgen. Daar staat de "Veilig op Weg" demonstratievrachtauto klaar en kunnen de leerlingen werkelijk beleven wat ze net hebben geleerd.

Voor nadere informatie kunt u zich wenden tot Clarisse Buma, woordvoerder Transport en Logistiek Nederland of Daniëlle Klinkert, projectcoördinator "Veilig op Weg". Telefoonnummer 079-36 36 275 of 06-536 438 61. Of bezoek de website: www.veilig-op-weg.nl

De "Veilig op Weg" demonstratievrachtauto met chauffeur wordt gesponsord door: DAF Trucks NV - DAF Nederland, Vakopleiding Transport en Logistiek, Randstad Transport-diensten, energiemaatschappij BP en Van Vliet Trucks Holland BV.