Vlaamse site Milieukalender.com

Datum nieuwsfeit: 30-10-2000

---

Onderwerp: Milieukalender.com - Omdat de eerstvolgende milieuverplichting nooit veraf is !
Auteur: Marc Mestdagh
E-mail: (support@2mpact.be)
Bedrijf: 2Mpact nv
Adres: Visserij 201
Plaats: Gent
Fax: 09 233 51 19

Milieukalender.com gaat op 1 november 2000 online. De site is evenwel nu reeds in preview te bekijken op
www.milieukalender.com.

Milieukalender.com biedt de Vlaamse bedrijfsleider en/of milieucovrdinator de mogelijkheid om online de vele milieuverplichtingen bij te houden.

Wie registreert kan een gepersonaliseerde Milieukalender samenstellen van officiële milieuverplichtingen, belangrijke milieudeadlines enz., dankzij een eenvoudig, maar ingenieus online beheerssysteem. Naast de verplichtingen waarvan de uitvoerdatum en de periodiciteit door de overheid werden vastgelegd, en die in principe voor alle bedrijven gelijk zijn, is het mogelijk om voor bedrijfsspecifieke verplichtingen zelf de eerste uitvoerdatum en de periodiciteit in te geven. Tenslotte kunnen in een derde deel andere bedrijfsafhankelijke deadlines met periodiciteit en omschrijving toegevoegd worden. Om de interactie te optimaliseren is het bovendien mogelijk om per e-mail van nakende deadlines verwittigd te worden.

Voor wat de belangrijkste milieuverplichtingen betreft wordt de kalender daarenboven gekoppeld aan allerlei relevante en up-to-date informatiebronnen: reglementering, overheid, documenten en praktische tips. Om de informatie zo actueel mogelijk te houden, zal de aan de verplichtingen gekoppelde informatie naargelang de deadline nadert verder uitgebreid worden.

De site is een initiatief van KMO-Milieuconsulting Van Coillie en 2Mpact, het internetmilieucommunicatiebedrijf dat ook verantwoordelijk is voor de milieuportaalisite Ifest/Milieulink.

www.milieukalender.com

---