Overeenkomst NCR en Credit Card Center geldautomaten VS

Van Sluis Consultants
(tjeerd.rienstra@ncr.com)
(mcneill@vansluis.nl)

NCR en Credit Card Center sluiten overeenkomst voor plaatsing 50.000 geldautomaten bij winkels en restaurants in Noord-Amerika

Overeenkomst onderstreept NCR's betrokkenheid bij betaalgemak in gemakswinkel- en horecasector

AMSTERDAM, 30 oktober 2000 - NCR Corporation en Credit Card Center hebben hun krachten gebundeld door het sluiten van een mondiale overeenkomst voor drieëneenhalf jaar waarmee NCR voor Credit Card Center "preferred provider" van hard- en software wordt van geldautomaten in de groeiende sector gemakswinkels en horeca. De eerste transactie die door de overeenkomst met Credit Card Center totstandkomt betreft de plaatsing van 50.000 NCR geldautomaten in de Verenigde Staten en Canada.

"NCR past uitstekend in de langetermijnstrategie van Credit Card Center, aangezien NCR met zijn wereldwijde vestigingen ook zorgt dat wij mondiale markten kunnen bedienen," zegt Andrew Kallok, president van Credit Card Center, de in Philadelphia gevestigde distributeur van geldautomaten. "NCR heeft een formidabele reeks software en hardware die zich steeds uitbreidt en gericht is op de markt voor nieuwe geldautomaten. Dit maakt wereldwijd de introductie mogelijk van op Internet gebaseerde diensten en zal zorgen voor toenemende opbrengsten voor ondernemingen die geldautomaten plaatsen."

Tjeerd Rienstra, Director NCR Self Service Solutions Benelux, vindt de strategische alliantie een uitstekend voorbeeld van NCR's grote toewijding aan de levering van geldautomaten aan de sector gemakswinkels en de horeca wereldwijd. "Credit Card Center's superieure distributievoorzieningen, NCR's mondiale service-organisatie en ons wereldwijde marktleiderschap als leverancier van geldautomaten zorgen samen voor een krachtige self-service oplossing voor winkel- en restauranteigenaren met een geldautomaat in hun zaak," zegt Rienstra.

Credit Card Center
Credit Card Center is een onafhankelijke verkooporganisatie, gevestigd in Philadelphia, Pennsylvania en vestigingen verspreid over de Verenigde Staten en Canada. Credit Card Center is één van de snelst groeiende distributeurs van geldautomaten in Noord-Amerika met meer dan 5.000 verkochte of geleaste geldautomaten in 1999.

NCR Corporation
NCR is met een omzet van 6,2 miljard US$, wereldwijd erkend marktleider in het aanbieden van Relationship Technology*-oplossingen voor detailhandel, financiële dienstverlening, communicatiebranche, industrie, reisorganisaties en transportsector. NCR's Relationship Technology*-oplossingen omvatten privacy-beschermende Teradata* warehouses, applicaties voor customer relationship management (CRM), geldautomaten en winkelautomatisering. Met deze oplossingen bouwt NCR voort op de jarenlang opgebouwde kennis en ervaring in de branche en expertise op het gebied van advisering. NCR's deskundigheid op het gebied van software voegt werkelijk waarde toe; NCR beheerst de meest vooraanstaande hardware- en databasetechnologie ter wereld, biedt haar klanten wereldwijd support services en biedt een volledig pakket verbruiksartikelen en mediaproducten. Bij NCR werken wereldwijd 31.900 mensen in 130 landen en het aandeel maakt deel uit van de Standard & Poor's 500-index. Meer informatie over NCR is te vinden op Internet: www.ncr.nl .
# # #

NCR en Teradata zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van NCR Corporation in de Verenigde Staten en andere landen