Motorola en Baltimore samen in veilige mobiele transacties

Datum nieuwsfeit: 30-10-2000
Motorola en Baltimore samen in veilige mobiele transacties

Baltimore e-security op Motorola Web apparatuur voor betrouwbare transacties via draadloze Internet netwerken

Amsterdam, 30 oktober 2000 ­ Baltimore Technologies en Motorola maakten vandaag bekend een strategische samenwerking aan te gaan om oplossingen te bieden voor veilige en betrouwbare transacties via draadloze Internet apparatuur. Dankzij de overeenkomst kunnen klanten van Motorola wereldwijd profiteren van de voorzieningen voor beveiliging en authenticiteit van Baltimore Telepathy producten en diensten voor draadloze e-security.

Baltimore gaat mobiele digitale certificaten leveren die in Mortorola¹s mobieltjes en gateways zullen worden ingebouwd. Daarnaast willen beide bedrijven samen oplossingen gaan bieden voor draadloze carriers, particulieren en e-commerce service en application service providers (ASPs). Deze gezamenlijke oplossingen voorzien in de belangrijkste eisen voor veilige mobiele handel en betaal transacties: vertouwen, authenticiteit, integriteit en onweerlegbaarheid.

"Aangezien wij klanten in heel de wereld voorzien van innovatieve en veilige Motorola apparatuur voor het web, realiseren wij ons dat veiligheid cruciaal is om mobiele e-commerce echt door te voeren", zei Yvonne Verse, Vice President and Director - Data Solutions Platform Technology and 3rd Party Developer Support, Personal Networks Group, Motorola, Inc. "De integratie van Baltimore¹s Telepathy draadloze e-security producten en diensten maakt veilige m-commerce tot werkelijkheid".

Baltimore en Motorola zullen samen veilige, geïntegreerde oplossingen gaan ontwikkelen voor mobiele apparatuur, uiteenlopend van mobiele telefoons en Personal Digital Assistants (PDAs) tot volgende generatie OEPersonal Trusted Devices¹. Door het gebruik van digitale certificaten kunnen gebruikers in vertrouwen transacties doen, kopen, bestellen en communiceren. Zij weten dat er met hun gegevens niet geknoeid kan worden.

"Deze strategische alliantie is een goede stap op weg naar de noodzakelijke basis voor veilige, gestandaardiseerde, veilige e-commerce. Samen kunnen we een grote reeks nieuwe diensten voor consumenten, carriers en leveranciers van content bieden", sprak Paddy Holahan, Executive Vice President Global Marketing bij Baltimore Technologies.

Als eerste resultaat van de alliantie gaat Baltimore¹s Wireless Certificate Service het Motorola WAP Server Platform ondersteunen. Afnemers van Motorola kunnen gemakkelijk draadloze certificaten verkrijgen om de mogelijkheden voor veilige sessies via de Motorola draadloze infrastructuur te kunnen benutten.

Baltimore Telepathy

Baltimore Telepathy oplossingen zijn bestemd voor e-commerce bedrijven, mobiele operators en software ontwikkelaars opdat zij complete end-to-end beveiligings oplossingen kunnen bieden voor mobiele handel. Bedrijven kunnen hun mobiele klanten er veilige communicatie en transacties mee leveren.

Baltimore Technologies

Baltimore Technologies ontwikkelt en verkoopt producten en diensten waarmee bedrijven betrouwbare, veilige systemen kunnen ontwikkelen voor e-business, het Internet en mobiele handel. Het productenpakket omvat volledige PKI (public-key infrastructuren) systemen, oplossingen voor draadloze e-security, beveiliging van content (MIMEsweeper producten), beveiligingstoepassingen en apparatuur voor cryptografie. Baltimore Technologies verkoopt de producten en diensten direct en via het TrustedWorld partner programma, waarbij de in technologie leidende bedrijven van de wereld zijn aangesloten. Op het gebied van PKI technologie is Baltimore Technologies marktleider. Er werken meer dan 1000 mensen. Baltimore Technologies is genoteerd aan NASDAQ (BALT) en de London Stock Exchange (BLM).

Voor meer informatie over Baltimore Technologies: www.baltimore.com

Motorola

Motorola, Inc. (NYSE: MOT) is een wereldleider in geïntegreerde communicatie, waaronder end-to-end draadlos Internet en software producten en technologieën. Deze oplossingen bieden bedrijven en particulieren nieuwe en unieke manieren om gemakkelijk - op het moment dat zij dat wensen - over de gewenste informatie te beschikken,. Motorola¹s innovatieve combinatie van technieken, software oplossingen en toepassingen wordt voortdurend verder ontwikkeld en uitgebreid om de meerwaarde te vergroten van de mobiele apparatuur, netwerk infrastructuur en communicatie platforms. De verkopen van Motorola bedroegen in 1999 $33,1 miljard. Meer informatie over Motorola: www.motorola.com

Voor informatie nav dit persbericht:

Herma Volwater
Baltimore Technologies
(hvolwater@baltimore.com)

Baltimore Technologies - Benelux Press Office

Kardux Communicatie bv
tel. +31 15 25 10 772
fax +31 15 25 10 518
mobile +31 653 21 22 01
(wim@kardux.com)

Baltimore Technologies, Telepathy, TrustedWorld, PKIWorld and Baltimore product names including UniCERT, UniCERT Options, MailSecure, KeyTools, SureWare, SolutionsPlus and KeySteps are all trademarks of Baltimore Technologies plc. All other trademarks are the property of their respective owners.

Except for historical information, all of the expectations and assumptions contained in the foregoing are forward-looking statements involving risks and uncertainties. Important factors that could cause actual results to differ materially from such forward-looking statements, include, but are not limited to, the competitive environment for our products, changes of rates of all related services, and legislation that may affect the industry. For additional information regarding these and other risks associated with the Company's business refer to the Company's reports filed with the SEC.

MOTOROLA and the Sylized M Logo, are trademarks of Motorola, Inc. ® Reg.U.S. Pat. & Tm. Off. © 2000 Motorola, Inc. All rights reserved. All other products or service names are the property of their respective holders.