Razendsnelle weersinformatie via Meteoplaza.nl

nummer
HWS 1001/002

Razendsnelle weersinformatie via METEOPLAZA.NL

Extreme weerssituaties, zoals de storm die gisteren ons land teisterde, vragen om goede en razendsnelle weersinformatie. Weerbureau HWS introduceert dan ook op 1 november a.s. dé nieuwe weersite van Nederland op internet: www.meteoplaza.nl

Meteoplaza.nl biedt weersinformatie aan voor Nederland, zoals een meerdaagse verwachting en radarbeelden. Het beste op het gebied van het weer wordt op METEOPLAZA tegen betaling aangeboden. Naast METEOPLAZA zullen spoedig ook plaza.s voor de bouwnijverheid en de agrarische sector volgen. Door gebruik te maken van SwitchPoint, een dienstverlening van KPN, kunnen klanten op maat gesneden weersinformatie direct afnemen via internet. De betaling vindt plaats via de telefoonrekening. Snel, veilig, zonder abonnement en tegen lage kosten!

De betaalde weersinformatie die via METEOPLAZA.nl te verkrijgen is bestaat o.a. uit actuele radarbeelden, maar ook uit de 10-daagse landelijke weersverwachting, een 36-uurs verwachting per postcodegebied, een vijfdaagse verwachting voor 36 regio.s en de module wereldweer met de weersverwachting voor 1800 steden in de wereld.
Er zullen spoedig nieuwe diensten aangeboden worden zoals meteorologische bewaking via SMS of berichtgeving via e-mail. Bovendien zullen er in de nabije toekomst plaza.s voor meerdere landen in Europa verschijnen.

Noot voor de redactie,

Noot voor redacties