Datum nieuwsfeit: 31-10-2000

Diemen, 31 oktober 2000

Marktaandeel Manpower groeit in Nederland

Winst Manpower Inc. stijgt 11 procent in derde kwartaal

De netto winst van Manpower Inc. (NYSE: MAN) is in het derde kwartaal gestegen met 11 procent van 48,9 miljoen dollar naar 54,1 miljoen dollar. De wereldwijde omzet (inclusief franchise-omzet) groeide in het derde kwartaal met 5 procent naar 3,2 miljard dollar. Volgens president en chief executive officer Jeffrey Joerres werd de winstgroei beïnvloed door de lagere koers van de Euro. Zonder deze invloed zou de winst in het derde kwartaal met 24 procent zijn gestegen. Europa is inmiddels verantwoordelijk voor bijna 70 procent van de wereldwijde omzet van Manpower.

In Europa stegen de inkomsten van Manpower met 20 procent en ging de winst omhoog met 34 procent (in constant currency). Volgens Joerres blijft de groei in een aantal Europese landen, met name in Zweden, Italië en Duitsland, doorzetten. In Nederland realiseerde Manpower in het derde kwartaal een omzet- en winstgroei van 5 procent (in guldens). In een stagnerende markt wist Manpower opnieuw in marktaandeel te groeien.

Overname Empower Group
In de eerste negen maanden van dit jaar heeft Manpower wereldwijd meer dan 230 vestigingen geopend. Met de overname van CSA of London werd bovendien de dit jaar opgerichte Empower Group (www.empowergrp.com ) versterkt. De Empower Group is een nieuwe divisie van Manpower die grote, internationale ondernemingen adviseert op het gebied van o.a. human resources en organisatie-ontwikkeling. De basis voor deze groep wordt gevormd door een groot aantal overnames waaronder Brecker & Merryman (Verenigde Staten), Greene Hanson (Nieuw-Zeeland), Corfield Wright (Verenigd Koninkrijk) en Clark Hummerston (Australië).

Noot voor redacties