Start en Vrouwenvakschool gaan intensief samenwerken

START

Start en Vrouwenvakschool gaan samenwerken

Start en Vrouwenvakschool gaan intensief samenwerken

Gouda, 31 oktober 2000 . Start en de Vrouwenvakschool (VVS) gaan intensief samenwerken. Daartoe hebben beide organisaties een intentieverklaring ondertekend. Eind dit jaar zal duidelijk zijn hoe de samenwerking juridisch en financieel vorm krijgt.

De VVS bestaat momenteel uit vijf onafhankelijke VVS-stichtingen, verspreid over het land en telt in totaal circa 250 medewerkers. De organisatie verzorgt opleidingen, trainingen en arbeidsmarkttoeleiding voor alle branches en sectoren, speciaal gericht op vrouwen. Dit vanuit de gedachte dat vrouwen op een andere, specifieke wijze informatie opnemen en vaardigheden aanleren dan mannen. De VVS verzorgt met name korte, intensieve cursussen voor herintredende en allochtone vrouwen. Circa negentig procent van de kandidaten wordt vervolgens succesvol toegeleid naar een betaalde baan.

Nieuwe stijl
De samenwerking tussen Start en VVS bestaat er onder andere uit dat zij gezamenlijk een businessplan gaan opstellen voor de VVS nieuwe stijl. Het is namelijk de bedoeling dat de vijf huidige VVS-stichtingen per 1 januari 2001 opgaan in één landelijke stichting VVS Nederland Groep. Dit proces vindt plaats onder leiding van de onlangs benoemde interim-directeur mw. drs. J. Schraverus.

Continuïteit
Daarnaast wordt de VVS nu al betrokken bij concrete reïntegratieprojecten van Start. Ook gaat de VVS (herintredende) vrouwen opleiden tot medewerker van Start. Start wil daarmee meer senioriteit bewerkstelligen in haar vestigingen. De Vrouwenvakschool verwacht met Start over een strategische samenwerkingspartner te beschikken waarmee ze haar positie zodanig kan verstevigen dat de continuïteit van de organisatie wordt gewaarborgd.

Noot voor redacties