Politiebericht Brabant-Noord: Drugs gevonden bij aanhouding

Datum nieuwsfeit: 31-10-2000

Politiebericht Brabant-Noord: Den Bosch 31-10-2000 Persbericht district Den Bosch

WINKELDIEF IN KERSTSFEER (s-Hertogenbosch)

Maandagmiddag is een 25-jarige Hagenaar in een warenhuis aan Achter het Stadhuis in s-Hertogenbosch betrapt op diefstal van ongeveer Fl. 250,= aan kerstattributen. Op het politiebureau kreeg hij een geldboete van Fl. 480,= opgelegd.

DIEFSTAL AUTO (s-Hertogenbosch)

Maandag is vanaf de Parallelweg in s-Hertogenbosch een groene Toyota Carina Liftback met het kenteken JZ-ZZ-99 ontvreemd.

ELF BEKEURINGEN BIJ GERICHTE VERLICHTINGSCONTROLE (Drunen)

Maandagavond heeft politieteam Heusden in het kader van gericht verlichtingstoezicht op fietsers en bromfietsers op diverse plaatsen binnen het teamgebied gecontroleerd. Elf brom(fietsers) kregen een bekeuring voor het niet voeren van de juiste verlichting. De controles worden gehouden ter verhoging van de verkeersveiligheid.

VROUW MISHANDELD EN BEDREIGD (Rosmalen)

Maandagavond is een 37-jarige vrouw uit Rosmalen op een parallel aan de spoorbaan liggend onverhard pad bij de Deken van Roestellaan in haar woonplaats mishandeld en bedreigd. De vrouw liep over het pad en kreeg een klap van de jongen op de bromscooter. Zij zei daar wat van, waarop de jongen terugkwam. Hij pakte de vrouw vast en schopte haar. Daarna uitte hij verbale bedreigingen en reed weg. Signalement dader: Jongen, tussen 15 en 18 jaar oud, gaaf gezicht, kort glad donkerblond haar, sprak beschaafd Nederlands, verplaatste zich met een bromscooter.

AGRESSIEVE RIJSTIJL VEROORZAAKT AANRIJDING (s-Hertogenbosch)

Maandagavond heeft een 22-jarige automobilist uit Hedel op de Rijksweg A2 in s-Hertogenbosch schade aan zijn auto opgelopen door de agressieve rijstijl van een medeweggebruiker. Een onbekende automobilist passeerde het slachtoffer aan de rechterzijde en ging plotseling naar links en remde direct. Hij botste door deze manoeuvre met de linkerachterkant van zijn auto tegen de rechtervoorzijde van het voertuig van het slachtoffer, waardoor schade ontstond. De onbekende ging er onmiddellijk vandoor zonder zijn identiteit bekend te maken. De politie stelt een onderzoek in.

ASIELZOEKER GAAT DOOR HET LINT (Maliskamp)

Maandagavond is op het AZC aan de Peter de Gorterstraat in Maliskamp een 35-jarige Oekraïner volledig door het lint gegaan. De man bonsde op de ramen, liep naarbuiten en trok zijn kleding uit. De politie nam de man mee en waarschuwde het RIAGG.

GEREEDSCHAP UIT BESTELWAGEN GESTOLEN (s-Hertogenbosch)

Maandagavond is ingebroken in een geparkeerde auto aan de Prins Bernardstraat in s-Hertogenbosch. Uit de auto is voor een bedrag van enkele tienduizenden guldens aan elektrisch gereedschap gestolen.

LOSLOPENDE PONY GESTALD BIJ BAKKERIJ (Vlijmen)

Van maandag op dinsdag is een loslopende pony gestald bij een bakkerij aan de Meliestraat in Vlijmen. De zwarte pony liep midden op de rijbaan en werd gevangen door personeel van het bedrijf. In afwachting van de eigenaar stalden zij het beestje bij de bakkerij.

OPENLIJKE GEWELDPLEGING (s-Hertogenbosch)

Van maandag op dinsdag zijn een 22-jarige man uit Tiel en een 22-jarige man uit Megen op de Stationspassarelle in s-Hertogenbosch slachtoffer geworden van geweld. Het tweetal kreeg op de roltrap een drankflesje naar zich toegegooid. Toen zij de gooiers hierop aanspraken, kreeg de man uit Megen een klap. De Tielenaar schoot te hulp maar hij werd door zijn opponent gevloerd, geslagen en gebeten. De slachtoffers zagen op een gegeven moment kans om op de vlucht te slaan. Laatstgenoemd slachtoffer moest zich voor de beet onder doktersbehandeling laten stellen.

RAMKRAAK (Rosmalen)

Van maandag op dinsdag heeft er bij een bedrijf aan de Burgemeester Burgerslaan in Rosmalen een ramkraak plaatsgevonden. Een roldeur werd met behulp van een auto geramd, waarna uit het bedrijf computeronderdelen zijn ontvreemd. De auto bleek op 28 oktober jl. in de regio Arnhem te zijn ontvreemd.

GEWONDE BIJ KOP / STAARTAANRIJDING (s-Hertogenbosch)

Dinsdagmorgen is een 32-jarige automobilist uit Sint Michielsgestel gewond geraakt bij een kop-staart botsing op de Pettelaarseweg in s-Hertogenbosch. Een 33-jarige Liempdenaar reed met zijn auto achterop de stilstaande auto van het slachtoffer, die op zijn beurt doorschoot tegen de auto van een 41-jarige Vughtenaar. Laatstgenoemde stond stil voor het rode verkeerslicht.Het 32-jarige slachtoffer is met nek-en rugklachten overgebracht naar het GZG.

VUURWAPEN EN DRUGS BIJ AANHOUDING VERDACHTEN ZWARE MISHANDELING (Nieuwkuijk / Vlijmen)

Dinsdagmorgen zijn een 28-jarige en een 27-jarige broer in hun respectievelijke woning aangehouden als verdacht van betrokkenheid van een zware mishandeling van een 32-jarige Waalwijker op maandag 23 oktober jl. in en voor een horecagelegenheid aan het Plataanplein in Drunen. Bij onderzoeken in de woning van beide verdachten zijn o.a. een vuurwapen en cocaïne aangetroffen. De 28-jarige verdachte is vanmorgen in zijn woning aan de Schoolstraat in Nieuwkuijk aangehouden. In het pand zijn o.a. een geladen geheim vuurwapen (in de vorm van een sleutelhanger) met een hoeveelheid bijbehorende munitie aangetroffen en inbeslaggenomen. De 27-jarige verdachte is vanmorgen aangehouden in zijn woning aan de Schilderstraat in Vlijmen. In zijn woning werden drie zakjes cocaïne, ongeveer twee ons softdrugs en een onderdeel van een vuurwapen aangetroffen. In de auto van de man werd een ploertendoder aangetroffen. De drugs, de ploertendoder, munitie, het vuurwapen en het onderdeel van een vuurwapen zijn inbeslaggenomen. Beide verdachten zijn voor nader onderzoek ingesloten.