Amsterdam Exchanges Avondflits

Datum nieuwsfeit: 31-10-2000
Amsterdam Exchanges

31 Oct 2000 Avondflits

In Amerika openden de Dow Jones index en de Nasdaq Composite licht hoger. De Dow Jones ging van start op 10.835,39 punten en was na een uur handelen nog niet veel van zijn plaats gekomen. De Nasdaq Composite daarentegen won het eerste uur van de handel bijna 3% op 3.285,11 punten. De euro toonde een herstel ten opzichte van de dollar en liet tegen 5 uur een waarde zien van 0,8476 dollarcent. In Amsterdam ging de AEX-index de dag uit met een winst van 0,73%; in totaal 7 fondsen lieten verlies zien. De AMX won 1,71%; hier waren 10 fondsen met verlies en één fonds noteerde ongewijzigd. Opvallend was de winst bij KLM. In de loop van de dag werd bekend dat de maatschappij onderzoekt of het mogelijk is de resterende 50% van chartermaatschappij Martinair over te nemen. Het aandeel Corus reageerde op onbevestigde berichten dat het staalbedrijf een belang van een derde wil nemen in een Poolse staalfabriek.

Indices om 17.00 uur:
AEX-index 680,56