Stichting ECDL Nederland start met online testen

Datum nieuwsfeit: 31-10-2000

Online testen

Omdat Stichting ECDL Nederland de kwaliteit van het product hoog in het vaandel heeft, is een regelmatige update van testsoftware noodzakelijk. In overleg met TestStation Benelux B.V., leverancier van de testsoftware voor ECDL, is besloten geen nieuwe versie uit te brengen van de client/server software. Na een geslaagde proefperiode in een aantal landen in Europa is besloten definitief over te stappen op online testen. Bij online testen wordt er geen gebruik meer gemaakt van lokaal geïnstalleerde software (per testlocatie), maar van een directe verbinding met één landelijke server. Aan online testen zijn een groot aantal voordelen verbonden, zoals een kleinere kans op technische problemen en een hogere standaardisatie van de vragensets. Dit alles zal een aanzienlijke verbetering van de kwaliteit van het ECDL-examen opleveren. Alle testcentrum hebben onlangs uitgebreide informatie ontvangen over het hoe en waarom van online testen.