Ad Melkert bezoekt politiekorps Zuid-Limburg

Partij van de Arbeid

Den Haag, 26 oktober 2000

AD MELKERT BEZOEKT POLITIEKORPS ZUID-LIMBURG

Dinsdag 31 oktober bezoeken de fractievoorzitter van de Partij van de Arbeid in de Tweede Kamer Ad Melkert en kamerlid Arie Kuijper het werkgebied district Heerlen van het politiekorps Limburg-Zuid. Zij zullen zich op de hoogte stellen van de effecten van de ontwikkelingen rond de politiesterkte voor Limburg-Zuid.

Na een besloten gesprek met de korpsbeheerder, de hoofdofficier van Justitie en de korpschef van het district Heerlen bezoeken de PvdA-ers om 19.45 uur diverse werkplekken in het districts-/divisiebureau, Stationsstraat 13E in Heerlen. Zij hebben daar gesprekken met de districtschef J. Erckens en met de op dat moment in dienst zijnde politiefunctionarissen die belast zijn met noodhulp en met gebiedsgebonden politiefunctionarissen.

Om 20.15 uur volgt, per surveillancebus, een werkbezoek aan diverse locaties. De route loopt van de drugscene rond het NS-station via een zgn. afwerkplek in Zuid-Heerlen en de Akerstraat in Heerlen-Noord naar hangplekken waar de jeugd voor problemen zorgt. In het restaurant van het districtsbureau vindt daarna met betrokkenen van het politiekorps een afrondend gesprek plaats. Om 21.30 uur is er op dezelfde plaats gelegenheid voor de pers na te praten met Melkert en Kuijper over hun bevindingen van dit werkbezoek.

Voor nadere informatie: Altie Blanken 070-318 2698 of semadigit 06-65 08 0382