Aeroxchange opent permanent hoofdkantoor in Dallas, Texas

Datum nieuwsfeit: 31-10-2000

AEROXCHANGE

Aeroxchange blijft zich krachtig ontwikkelen

Aeroxchange - wereldwijd toonaangevende E-commerce exchange voor de luchtvaart - blijft zich krachtig ontwikkelen

Wereldwijde marktplaats opent nieuw kantoor en huurt een interim manager in.

Dallas, VS, 31 oktober - Aeroxchange, de toonaangevende B2B marktplaats voor de luchtvaart blijft zich krachtig opstellen door een permanent hoofdkantoor in Dallas, Texas, te openen en een interim manager te benoemen.

Edith Kelly-Green, adjunct voorzitter van Strategic Sourcing & Supply van FedEx, is benoemd tot interim manager van Aeroxchange. Kelly-Green zal leiding geven aan Aeroxchange totdat men iemand permanent kan benoemen.

Aeroxchange is een wereldwijd e-commerce exchange voor de luchtvaartindustrie. Met medeoprichters uit Zuidoost Azië, Noord-Amerika en Europa, is het bedrijf actief in het vervoer van passagiers en vracht.

'Wij ontwikkelen de meest veelomvattende oplossingen voor supply chain management, e-procurement en informatieservices voor luchtvaartgoederen en diensten op het web,' aldus Kelly-Green. 'Dit levert voordeel op voor alle participanten, zoals lagere kosten voor inkoop en supply chain en een overall verbeterde bedrijfsvoering. Omdat we er ons daarnaast op richten om waarde te scheppen voor al onze participanten in de luchtvaart, betekent dit dat wij in de beste positie verkeren om die diensten en functionaliteit te creëren waar onze aandeelhouders en andere klanten behoefte aan hebben.'

Deze exchange, die formeel op 1 oktober begon in Dallas, bestaat uit medeoprichters Air Canada, All Nippon Airways, America West Airlines, Cathay Pacific Airways, FedEx Express, Japan Airlines, Lufthansa, Northwest Airlines, Scaninavian Airlines System en Singapore Airlines. Andere participerende luchtvaartmaatschappijen met aandelendeelneming zijn o.a. Air New Zealand, Austrian Airlines en de KLM. In de directie van Aeroxchange zit een vertegenwoordiger van elke luchtvaartmaatschappij die tot de oprichters behoort en de voorzitter is Bruce MacCoubrey van Air Canada.

'Aeroxchange richt zich voortdurend op het leveren van waarde aan alle luchtvaartpartners,' zei Kelly-Green. 'Door de mogelijkheden van het internet op het gebied van bemiddeling en supply chain steeds aan te scherpen waardoor processen gestroomlijnd worden voor een nog grotere effiency, profiteren zowel luchtvaartmaatschappijen als toeleveranciers hiervan doordat hun kosten omlaag gaan.'

De basis van Aeroxchange is het leveren van oplossingen voor inkoop- en opslag management voor een scala aan technische, algemene en aanverwante artikelen. Met deze infrastructuur kan in de toekomst de kostenstructuur voor de participanten over een breed scala van goederen en diensten via de instrumenten van end-to-end e-procurement en supply chain management aanzienlijk verbeterd worden.

Wanneer alles volledig tot ontwikkeling is gekomen, verwacht het bedrijf per jaar voor meer dan USD 45 miljard om te zetten in goederen en diensten voor de huidige 13 aangesloten luchtvaartmaatschappijen. Toegang tot Aeroxchange is niet beperkt tot de aangesloten leden. 'Ons model is inclusief. Ten eerste zijn we een marktplaats waar iedereen op kan meedoen en van kan profiteren. Waar wij ons op richten is uniek onder de bestaande marktplaatsen op dit gebied. Maar we willen de toeleveranciers voor de luchtvaartindustrie waar voor hun geld geven door hun wanneer zij deelnemen werkelijke operationele en strategische voordelen te bieden. Alle luchtvaartmaatschappijen, andere verwante bedrijven en hun leveranciers worden uitgenodigd om deel te nemen en ook te profiteren van Aeroxchange's producten en diensten,' aldus Kelly-Green.

Op dit moment zijn er 30 personen fulltime bij Aeroxchange aan het werk om tegen het eind van 2000 de eerste productfunctionaliteit gereed te hebben. Wanneer de exchange volledig operationeel is, kan het personeel tot +- 60 werknemers worden uitgebreid.

Contact: David Holleran, Vice-President van Business Development van Aeroxchange, +1 972-556-8500

Website: www.aeroxchange.com

01 nov 00 08:52